Gyártók Eladó az első Ikarusok egyike

Eladó az első Ikarusok egyike

autopro.hu/P.B. | 2024.01.15 17:23

Eladó az első Ikarusok egyike

A kép illusztráció, nem ez a 30-as eladó! | Fotó: Pörge Béla

Eladásra kínálnak egy felújított Ikarus 30-ast Magyarországon. Bár a maga idejében nem volt ritkaság ez a modell, mára alig maradt belőle néhány darab, ezek közül is alig fordul elő üzemképes példány. Ez ilyen, de ennek az ára is megvan.

Hirdetés

Az Ikarus 30-as az első Ikarus márkanéven forgalomba került sorozatgyártású autóbusz. A modellt 1951 és 1957 között gyártotta a legendás magyar vállalat, összesen 3175 darab 30-as készült – ezeknek mintegy harmada maradt Magyarországon, 662 az NDK-ba, 640 Kínába, 500 pedig Csehszlovákiába került. Egyes források szerint Kínában egészen az 1990-es évekig közlekedett néhány ilyen busz, arról azonban nincs elérhető információ, hogy a távoli országban maradt-e fent Ikarus 30-as.

Magyarországon az egyik legjelentősebb vásárló a BKV elődje, a FAÜ volt. Az 1960-as években azonban a kis befogadóképességű buszokat pótkocsivá alakították át az Ikarus 60-asokhoz, ezért budapesti példányok nem maradtak fent a modellből.

Nem sok van belőle

A leghíresebb fennmaradó Ikarus 30-as kétségtelenül a „Nejlon Piroska” becenévre hallgató példány, amit a Vértes Volán őrzött meg, majd az egyesített Volánbusz szakemberei még alaposabban felújították. A jármű 2023. április 15-én mutatkozott be a nagyközönség számára, az eseményről az autopro.hu is beszámolt.

Ezen a buszon kívül egyet biztosan felújítottak Németországban is, valamint Csehországban és Magyarországon is került elő fizikailag létező, de alapos restaurálásra váró roncs az elmúlt években. Illetve van még egy felújított busz: ez Királyréten látható, ez került most eladósorba.

Íme a hirdetés azokra az időkre, amikor már nem fog működni a kép alatti link.

Íme a hirdetés azokra az időkre, amikor már nem fog működni a kép alatti link.

Az itt elérhető hirdetés szerint a buszt nem kevesebb, mint 30 millió forintért hirdetik, ami elsőre soknak hangzik, ám egy 70 évnél idősebb, üzemképes buszért talán mégsem az – főleg, hogy egy Ikarus 30-asról van szó.

A most hirdetett példány ugyanúgy piros, mint a Volánbusz nosztalgiaflottájának ékköve. Az okmányai lejártak, ezért papírmunka biztosan lesz a busszal.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink