Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eladó az első Ikarusok egyike
Eladásra kínálnak egy felújított Ikarus 30-ast Magyarországon. Bár a maga idejében nem volt ritkaság ez a modell, mára alig maradt belőle néhány darab, ezek közül is alig fordul elő üzemképes példány. Ez ilyen, de ennek az ára is megvan.
Az Ikarus 30-as az első Ikarus márkanéven forgalomba került sorozatgyártású autóbusz. A modellt 1951 és 1957 között gyártotta a legendás magyar vállalat, összesen 3175 darab 30-as készült – ezeknek mintegy harmada maradt Magyarországon, 662 az NDK-ba, 640 Kínába, 500 pedig Csehszlovákiába került. Egyes források szerint Kínában egészen az 1990-es évekig közlekedett néhány ilyen busz, arról azonban nincs elérhető információ, hogy a távoli országban maradt-e fent Ikarus 30-as.
Magyarországon az egyik legjelentősebb vásárló a BKV elődje, a FAÜ volt. Az 1960-as években azonban a kis befogadóképességű buszokat pótkocsivá alakították át az Ikarus 60-asokhoz, ezért budapesti példányok nem maradtak fent a modellből.
Nem sok van belőle
A leghíresebb fennmaradó Ikarus 30-as kétségtelenül a „Nejlon Piroska” becenévre hallgató példány, amit a Vértes Volán őrzött meg, majd az egyesített Volánbusz szakemberei még alaposabban felújították. A jármű 2023. április 15-én mutatkozott be a nagyközönség számára, az eseményről az autopro.hu is beszámolt.
Ezen a buszon kívül egyet biztosan felújítottak Németországban is, valamint Csehországban és Magyarországon is került elő fizikailag létező, de alapos restaurálásra váró roncs az elmúlt években. Illetve van még egy felújított busz: ez Királyréten látható, ez került most eladósorba.
Az itt elérhető hirdetés szerint a buszt nem kevesebb, mint 30 millió forintért hirdetik, ami elsőre soknak hangzik, ám egy 70 évnél idősebb, üzemképes buszért talán mégsem az – főleg, hogy egy Ikarus 30-asról van szó.
A most hirdetett példány ugyanúgy piros, mint a Volánbusz nosztalgiaflottájának ékköve. Az okmányai lejártak, ezért papírmunka biztosan lesz a busszal.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!