Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Együttműködik a CATL és a Tesla
A CATL a Teslával közösen dolgozik új akkumulátor-kémiai anyagokon, amelyek lehetővé teszik a cellák gyorsabb töltését. A kínai akkumulátorgyártó nagy lehetőséget lát a Tesla közelgő kompakt modelljének költségcsökkentésében is.
Robin Zeng, a CATL vezérigazgatója nem bocsátkozott további részletekbe, amikor azt mondta, hogy a gyorsabb töltést lehetővé tevő akkumulátor-technológiákon dolgoznak együtt a Teslával. Csak annyit mondott, hogy „különösen az új elektrokémiai struktúrákat" kutatják, utalva a cellák kémiájára. A Tesla által 25 ezer dollárért tervezett kompakt modellre való tekintettel „mindig van lehetőség a költségek csökkentésére" is. Zeng azt is megerősítette, hogy a CATL gépeket szállít a Tesla nevadai gyárába.
Azt azonban nem erősítette meg, hogy a Tesla a CATL LMFP-celláinak használatára készül. Ezek olyan LFP-cellák, amelyekben a katódhoz a lítium és a vasfoszfát mellett mangánt is adnak. Ez nagyobb energiasűrűséget biztosít, mint a tiszta LFP-cellák esetében, de ez az energiasűrűség elmarad az NMC/NCA cellakémia energiasűrűségétől. Ezek azonban lényegesen olcsóbbak is, mint a nikkel-, kobalt- és mangáncellák.
A CATL az egyik legbefolyásosabb akkumulátorcellagyártó Kínában és azom kívül is. Az USA szigorú támogatási politikája miatt azonban a CATL gyakorlatilag ki van zárva a piacról. A vállalat ezért közvetve próbál részt venni az amerikai akkumulátor-boomban, technológiájának licencelésével és gyártási szakértelemmel – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!