Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy évet is csúszhat a Boeing 777X leszállítása
A Boeing azt tervezi, hogy több hónappal, de akár egy évvel elhalaszthatja szélestörzsű 777X repülőgépeinek a leszállítását. A döntés minden bizonnyal azzal áll összefüggésben, hogy a légitáraságok részéről megcsappant a kereslet az új repülőgépek iránt, mert a koronavírus miatt a földre kényszerült a globális légiflotta szinte egésze, ami a pénzügyi válságba sodorta a bevétel nélkül maradt légivállalatok jelentős részét.
Reutersnak nyilatkozó források szerint az erről szóló döntését a cég hivatalosan a héten jelenti be, amikor ismerteti negyedéves eredményeit. A koronvírus-járvány okozta válság miatt várhatóan igen komoly veszteségekről számolhat be a Boeing.
A 777X a világ legnagyobb kéthajtóműves repülőgépe, a Boeing sikeres 777-es minijumbójának nagyobb változata
A Boeing komoly nehézségekkel küzd, amit jól jelez, hogy a június végével záródott három hónapban csupán 20 polgári repülőgépet adott át az egy évvel korábbi 90 után. Az idei első fél évben pedig a Boeing 70 polgári repülőgépet szállított le, jóval kevesebbet az egy évvel korábbi 239-hez képest.
Leépítések
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, június végén jelentette be az amerikai repülőgép-gyártó, hogy több mint 6 ezer embert elbocsát el a koronavírus-járvány miatt kialakult keresletcsökkenés miatt. A közel 6700 ember elbocsátásáról szóló bejelentéskor az is kiderült, hogy a Boeing újraindítja a Boeing 737 MAX gyártását, amit még januárban állítottak le.
A 737 MAX két halálos balesetben is érintett volt a közelmúltban, gyártása kizárólag az Egyesült Államokban, Rentonban folyik.