Gyártók Eddigi legjobb évét zárta itthon a Toyota

Eddigi legjobb évét zárta itthon a Toyota

autopro.hu | 2024.01.06 08:17

Eddigi legjobb évét zárta itthon a Toyota

Fotó: Toyota

Minden idők legsikeresebb évét zárta a Toyota hazánkban 2023-ban: a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piacon a japán autómárka 17.299 új autó értékesítésével, 13,5 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját. Történelmet írt hazánkban a gyártó prémium márkája, a Lexus is, amely magyarországi története során most először ért el négyszámjegyű értékesítést: 2023-ban nem kevesebb, mint 1105 új Lexus talált gazdára az országban, amely a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacra vetítve 0,9 százalékos részesedést jelent.

A két márka együtt összesen 18.404 autót értékesített hazánkban 2023-ban, ami a Magyarországon regisztrált autók 14,4 százalékát teszi ki, azaz tavaly minden hetedik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el idehaza.

A teljes személyautópiacon a Toyota 14.222 új autó értékesítésével, 13,2 százalékos piaci részesedéssel bizonyult a magyar autóvásárlók kedvenc márkájának, míg a teljes kishaszongépjármű-piacon 3077 új autó értékesítésével, 14,8 százalékos részesedéssel lett ezüstérmes.

A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon regisztrált 17.299 új Toyota azt jelenti, hogy a márka mintegy 4746 autóval értékesített többet Magyarországon, ez 38 százalékkal nagyobb értékesítést jelent, és a Toyota háromhavi átlagos értékesítésének felel meg. A teljes hazai személyautópiacon értékesített 14.222 új Toyota révén a japán autómárka mintegy 2055 autóval adott el többet, mint legközelebbi versenytársa, ami kéthavi átlagos magyarországi személyautó-értékesítésének felel meg, abszolút értékben pedig 17 százalékkal több eladott autót jelent.

Zsugorodó piacon értek el növekedést

„A Toyota és Lexus márkák 2023-as magyarországi teljesítményét aláhúzza, hogy előbbi 14,6 százalékkal, utóbbi pedig egészen elképesztő mértékben, mintegy 47 százalékkal növelte értékesítéseit az előző évhez képest a gyakorlatilag stagnáló (0,5 százalékkal mérséklődő) teljes személyautó és kishaszongépjármű piacon. Ennek köszönhetően márkáink történelmi sikert értek el Magyarországon az együttesen több, mint 18 ezer darabos értékesítéssel” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

„A Toyota előnye legközelebbi versenytársához képest mintegy három havi, azaz negyedéves átlagos értékesítésünknek felel meg, ami elképesztő fölényt jelent. Ebben a történelmi sikerben kiemelt szerepet játszott a Toyota és Lexus márkakereskedők felkészültsége, elkötelezettsége és magas színvonalú munkája az értékesítési és vevőszolgálati területeken egyaránt. Legalább ilyen fontos volt emellett a Toyota környezetbarát alternatívák sorát (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) kínáló multitechnológiás stratégiájának sikere, ügyfeleink ugyanis a jelek szerint nagyra értékelik, hogy kiválaszthatják a számukra legpraktikusabbnak bizonyuló zöld alternatívát” – avat be a szakember.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink