Gyártók DTM: elindult a visszaszámlálás a Mercedesnél is

DTM: elindult a visszaszámlálás a Mercedesnél is

autopro.hu | 2014.05.30 08:34

DTM: elindult a visszaszámlálás a Mercedesnél is

A DTM-ben a Mercedes-Benz hét pilótával áll rajthoz, többen közülük korábban már versenyeztek Magyarországon. A csillagos márka Christian Vietoris révén futamgyőzelmet szerzett az előző, oscherslebeni futamon, ennek ellenére a hétvégén kiélezett küzdelem várható a három német prémium autómárka versenyében.

Vasárnap délután 41 körös, azaz 179,621 kilométeres versenytávú futamot teljesít a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a Hungaroringen. A pilótáknak egy kör alatt összesen hét jobb- és hét balkanyarral kell megküzdeniük, a pole pozíciótól az első kanyar távolsága 610 méter. A Mercedes-Benz csapata a bajnokságot szervező ITR kollektív tesztjén, április elején már ismerkedett a pályával, akkor Christian Vietoris érte el a legjobb köridőt.

– A csapatom kiváló munkát végzett Oscherlebenben, minden remekül működött, az autó, a boxkiállások, a stratégia egyaránt tökéletes volt a nehéz körülmények közepette is. Ott megmutattuk, hogy a körülmények függvényében a lehető legjobb eredmények elérésére törekszünk, hatékony csapatmunkával és átgondolt stratégiával kezeljük a helyzetet – mondta el Christian Vietoris.

– Budapest remek város, amelyet a Forma-1 kapcsán már lehetőségem nyílt megismerni, így nagyon örülök, hogy a pálya ismét visszatért a DTM versenynaptárába egy ilyen hosszú szünet után – tette hozzá Paul Di Resta.

– Nagyon szeretek új pályákon vezetni, bár a Hungaroringet már elég jól ismerem a tesztekről és több alkalommal jártam már itt forma-1-es tesztpilótaként is. A budapesti pályán előzni igazi kihívás, kicsit hasonlít az előző, oscherslebeni hétvégére. A pályán számos kanyar, viszont kevés egyenes található. A kanyarok legtöbbje közepesen gyors, de vannak tempósabbak is – fogalmazott Gary Paffett.

– Jól ismerem a pályát a GP2-ben és a Forma-1-ben eltöltött időkből, de ez nem jelenti azt, hogy bármilyen előnyöm is származna ebből – érvelt Vitaly Petrov.

– A sok szűk, kanyargós szakasz és a kevés egyenes miatt olyan, mintha egy utcai pályán versenyeznénk, pedig ez egy épített versenypálya. A versenyzőket egy kör a Hungaroringen alaposan megdolgoztatja, alig van néhány hely, ahol pihenni lehet – mondta el Robert Wickens.

– A sok kanyar miatt a pálya nagyon megterhelő a versenyző és az autó számára egyaránt. Fizikailag a futam sokat fog kivenni a versenyzőkből, mivel nincsenek egyenesek és egy másodpercnyit sem lehet pihenni – tette hozzá Daniel Juncadella.

– Hosszú évek óta jól ismerjük a Hungaroringet a Forma-1-ből, így személyesen is megtapasztalhattuk a rajongók óriási lelkesedését a motorsportok iránt. Budapest nagyon fontos a Mercedes-Benz számára, nagyon várjuk, hogy kecskeméti gyárban dolgozó több mint 3400 kolléga közül sokan szurkoljanak majd nekünk a pályán. A mindennapok során a B-osztályt és a Mercedes-Benz CLA-t készítik, a mi dolgunk pedig, hogy izgalmas show-t rendezzünk nekik a DTM hétvégén. Az idei első győzelmünk az előző, oscherslebeni versenyen további motivációt jelent. Ugyanakkor, tudatában vagyunk, hogy a győzelmünk bizonyos körülményeknek volt köszönhető, ezért fáradhatatlanul fogunk dolgozni, hogy a száraz pályás teljesítményünket is javítsuk – zárta az elmondottakat Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport vezetője.

A csapat tagjai:

  • Christian Vietoris (25 esztendős, német, Original-Teile Mercedes AMG C-Coupé)
  • Paul Di Resta (28 esztendős, skót, DTM Mercedes AMG C-Coupé)
  • Gary Paffett (33 esztendős, angol, EURONICS Mercedes AMG C-Coupé)
  • Vitaly Petrov (29 esztendős, orosz, DTM Mercedes AMG C-Coupé)
  • Robert Wickens (25 esztendős, kanadai,FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG C‑Coupé)
  • Daniel Juncadella (23 esztendős, spanyol, Petronas Mercedes AMG C-Coupé)

Kiemelt Partnereink