Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csendesebb, kényelmesebb, okosabb: ez az új Lexus LS szedán
A lényegesen csendesebb és gördülékenyebb utazás érdekében a mérnökök az ötödik generációs LS olyan részleteire is figyelmet fordítottak, amikre a vásárlók sosem gondoltak volna. Nevezetesen egy új mágnesszeleppel szerelték az adaptív futómű lengéscsillapítóját, amely csökkenti a csillapítás erejét. Átalakították a motortartó bakokat, hogy megakadályozzák a mechanikai rezgések utastérbe jutását, illetve megváltoztatták a gumiabroncsok, valamint a stabilizátor rudak merevségét. Ezek az innovatív lépések együttesen erősítik a szedán pozícióját, mint kategóriájának legtisztább modelljét.
Technológiai újítások
A Lexus állítása szerint a mélyebb öltések és a rugalmas anyagú uretánból készített üléspárnák tovább fokozzák a kényelmet, ám a legnagyobb újítások a technológiát érintik. Az LS digitális visszapillantó tükörrel, valamint egy 12,3 hüvelykes érintőképernyővel bővült, amely kompatibilis Android Autoval és Apple CarPlay-jel is. A felhasználók a kijelzőt és az audió funkciókat a telefonjukkal is vezérelhetik az Infotainment rendszerrel való párosítást követően.
Bizonyos piacok vásárlói a Teammate rendszerrel is rendelhetik autójukat, ami egy félautomata vezetési segédrendszer, ami a sáv-, és sebességtartást szabályozva egyenletessé és biztonságossá teszi a sávváltást. A technológia csak megfelelő körülmények között használható, illetve a Lexus még nem erősítette meg, hogy az Egyesült Államokban is elérhetővé teszi. Emellett a parkolási segéd legújabb generációja szintén hozzáférhető lesz.
Apró változások a megjelenésben
Az autó elején és hátulján lévő lámpák és a lökhárítók stílusa kissé módosult, belül pedig az említésre méltó változás a fent említett érintőképernyő hozzáadása. A Lexus színpalettája a Gin-ei Luster elnevezésű ezüst árnyalattal bővült, amely letisztult, tükörszerű felületet eredményez. Az utastérhez opcionálisan rendelhető egy ezüst és platina díszítéssel ellátott Nishijin & Haku nevű csomag, amit a társaság „a holdfény útja a tengeren” metaforával hirdet.
A modell esetében nincsenek jelentősebb műszaki változások, a készlet továbbra is a 3,5 literes V6 motoros LS500-at és a benzin-elektromos hibrid technológiájú LS500h-t tartalmazza. Mindkét hajtáslánc kisebb fejlesztésekkel bővült (például jobb váltási időzítést), hogy csendesebben futhasson, miközben dinamikusabb gyorsulást biztosít.
A Lexus LS várhatóan 2020 végén kerül forgalomba szülőföldjén, Japánban, és fokozatosan a többi globális piacra is eljut, beleértve az Egyesült Államokat is. Az Autoblog a cég szóvivőjétől megtudta, hogy az amerikai piacra gyártott 2021-es modellről később, nyáron nyilatkoznak.