Gyártók Csendesebb, kényelmesebb, okosabb: ez az új Lexus LS szedán

Csendesebb, kényelmesebb, okosabb: ez az új Lexus LS szedán

autopro.hu/M.K.F. | 2020.07.10 15:16

Csendesebb, kényelmesebb, okosabb: ez az új Lexus LS szedán

Fotó: Lexus

A lényegesen csendesebb és gördülékenyebb utazás érdekében a mérnökök az ötödik generációs LS olyan részleteire is figyelmet fordítottak, amikre a vásárlók sosem gondoltak volna. Nevezetesen egy új mágnesszeleppel szerelték az adaptív futómű lengéscsillapítóját, amely csökkenti a csillapítás erejét. Átalakították a motortartó bakokat, hogy megakadályozzák a mechanikai rezgések utastérbe jutását, illetve megváltoztatták a gumiabroncsok, valamint a stabilizátor rudak merevségét. Ezek az innovatív lépések együttesen erősítik a szedán pozícióját, mint kategóriájának legtisztább modelljét.

Hirdetés

Technológiai újítások

A Lexus állítása szerint a mélyebb öltések és a rugalmas anyagú uretánból készített üléspárnák tovább fokozzák a kényelmet, ám a legnagyobb újítások a technológiát érintik. Az LS digitális visszapillantó tükörrel, valamint egy 12,3 hüvelykes érintőképernyővel bővült, amely kompatibilis Android Autoval és Apple CarPlay-jel is. A felhasználók a kijelzőt és az audió funkciókat a telefonjukkal is vezérelhetik az Infotainment rendszerrel való párosítást követően.

Bizonyos piacok vásárlói a Teammate rendszerrel is rendelhetik autójukat, ami egy félautomata vezetési segédrendszer, ami a sáv-, és sebességtartást szabályozva egyenletessé és biztonságossá teszi a sávváltást. A technológia csak megfelelő körülmények között használható, illetve a Lexus még nem erősítette meg, hogy az Egyesült Államokban is elérhetővé teszi. Emellett a parkolási segéd legújabb generációja szintén hozzáférhető lesz.

Apró változások a megjelenésben

Az autó elején és hátulján lévő lámpák és a lökhárítók stílusa kissé módosult, belül pedig az említésre méltó változás a fent említett érintőképernyő hozzáadása. A Lexus színpalettája a Gin-ei Luster elnevezésű ezüst árnyalattal bővült, amely letisztult, tükörszerű felületet eredményez. Az utastérhez opcionálisan rendelhető egy ezüst és platina díszítéssel ellátott Nishijin & Haku nevű csomag, amit a társaság „a holdfény útja a tengeren” metaforával hirdet.

A modell esetében nincsenek jelentősebb műszaki változások, a készlet továbbra is a 3,5 literes V6 motoros LS500-at és a benzin-elektromos hibrid technológiájú LS500h-t tartalmazza. Mindkét hajtáslánc kisebb fejlesztésekkel bővült (például jobb váltási időzítést), hogy csendesebben futhasson, miközben dinamikusabb gyorsulást biztosít.

A Lexus LS várhatóan 2020 végén kerül forgalomba szülőföldjén, Japánban, és fokozatosan a többi globális piacra is eljut, beleértve az Egyesült Államokat is. Az Autoblog a cég szóvivőjétől megtudta, hogy az amerikai piacra gyártott 2021-es modellről később, nyáron nyilatkoznak.

Kiemelt Partnereink