Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak jövőre stabilizálódhat az Audi chipellátása
A Volkswagen Csoporthoz tartozó Audinál úgy számolnak, hogy a vállalat chipellátása legkorábban 2022 közepén stabilizálódhat – osztotta meg nemrég Markus Duesmann, a prémiumautó-gyártó vezérigazgatója.
„Azt reméljük, hogy 2022 első felének végére sikerül stabilizálnunk a termelést és a chipellátást” – idézi Duesmann német Augsburger Allgemeine újságnak adott nyilatkozatát a Reuters.
Az év eleje óta tartó félvezetőhiány mostanra több millió járműre tehető termeléskiesését okozott a világ autógyártóinak az üzemek átmeneti leállása és a termelés kényszerű csökkentése által. A beszerzési nehézségek negatívan érintik a Volkswagen Csoportot is, ami nem sokkal korábban éppen azok miatt lefele módosította az egész évi értékesítési előrejelzését. „Át fogjuk vizsgálni a teljes szállítási láncunkat, hogy biztosítani tudjuk vállalatunknak az évente szükséges több milliárd chipet, de nem készülünk arra, hogy saját chipgyártásba kezdjünk” - mondta Duesmann a lapnak.
A részben a koronavírus-járvány okozta chiphiány végét még nem látni, az autóiparban azonban mostanra egyetértés van abban, hogy legkorábban 2022-ben stabilizálódhat az ellátás. Duesmann a mostani nyilatkozatát megelőzően, még októberben azt mondta, hogy az Audinál gyakorlatilag napi szintű válságkezelés zajlik a chiphiány miatt.
A belsőégésű motorok leváltására irányuló erőfeszítésekről szólva Duesmann úgy fogalmazott, hogy le kell szoktatni a világot a kőolaj és a benzin jelentette „drogról”.
„Le kell róluk mondanunk, és át kell állnunk az elektromos motorokra és a megújuló energiaforrásokra. A következő 30-40 évben sok mindennek kell történnie ahhoz, hogy a világ élhető maradjon” - hangoztatta, hozzátéve, hogy mindent meg kell tenni a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért, és ennek egyetlen módja, ha „lemondunk az olyan fosszilis tüzelőanyagforrásokról, mint a szén vagy a kőolaj”.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!