Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszteségbe taszította a chiphiány a VW márkáit
A félvezetők hiánya komoly hatással volt a német Volkswagen Csoport harmadik negyedévi pénzügyi eredményeire. A konszern nagy volumenű márkái veszteséget könyveltek el, a csoportszintű üzemi nyereség pedig 12,5 százalékkal esett éves összevetésben.
A július-szeptemberi időszakban a VW Csoport rendkívüli tételeket is magába foglaló üzemi eredménye 2,8 milliárd euró volt, ami elmarad az egy évvel korábbi, koronavírus-járvánnyal terhelt azonos időszak 3,2 milliárd eurójától, valamint az első kettő idei negyedév eredményeitől is.
A német autógyártó óriás a világszerte gyárleállásokat, illetve termelés- és értékesítés-kieséseket okozó chiphiánynak tulajdonítja a visszaesést.
Az alkatrészhiány különösen rosszul érintette a négy volumen, vagyis az eladások nagy hányadát adó márkák eredményeit. A VW közleménye szerint, bár ezen márkák gyártókapacitásait elméletben teljes mértékben lekötik a megrendelések, az ellátási problémák által korlátozott termelés és értékesítések következtében azok üzemi veszteséget kellett, hogy elkönyveljenek.
Arno Antlitz, a VW konszern pénzügyi igazgatója a számokat kommentálva elmondta: „A félvezetők beszerzési nehézségei a harmadik negyedévben teljesen világossá tették számunkra, hogy még nem vagyunk elég ellenállóak a kapacitáskihasználás fluktuációival szemben.” Mint ahogy azt folytatólagosan kifejtette, ez azt jelenti, hogy tovább kell javítaniuk a vállalat költségstruktúráját.
Ötödével csökkentek az eladások
A harmadik negyedévben a VW Csoporthoz tartozó márkák összesen 1 millió 973 ezer járművet szállítottak ki vásárlóiknak, ez 24,4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
A félvezetők hiánya ugyanakkor nem tudta megakasztani a villanyautók eladásainak növekedését. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, azokból 122.100 darabot szállítottak ki, ami több mint kétszerese a tavalyi azonos időszakinak.
Az egész év még így is jobb a tavalyinál
A gyengébbre sikerült előző negyedév ellenére az első három negyedévben a VW konszern éves összehasonlításban 6,9 százalékkal 7 millióra növelte a kiszállított járművek számát. Ezzel párhuzamosan az értékesítési bevétel 20 százalékkal 186,6 milliárd euróra emelkedett – ehhez többek között az új autók árának félvezetőhiány hajtotta emelkedése is hozzájárult.
A VW Csoport január-szeptemberi adózás utáni eredménye szintén javult: 1,7 milliárd euróról 11,4 milliárd euróra nőtt.
Nem fognak nőni az eladások
Az első kilenc hónap eredményeinek fényében a VW módosította az egész 2021-es évre vonatkozó előrejelzését. A félvezetőhiány hatásainak második félévben tapasztalt erősödése nyomán a VW most a korábban jósoltnál alacsonyabb, a 2020-assal egyező szintet elérő eladásokkal számol.
A koronavírus-járvány sikeres megfékezését feltételező előrejelzés ugyanakkor az értékesítési bevételek előző évit szignifikánsan felülmúló értékét írja le.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!