Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beszállna az akkumulátorcella-gyártásba a Porsche
Médiaértesülések szerint a Porsche saját maga szeretné előállítani a következő generációs elektromos autóiba kerülő akkumulátorcellákat, aminek céljából a kicsi és közepes sorozatú akkumulátorgyártással foglalkozó Customcells vállalatával közösen akar üzemet építeni a németországi Tübingenben.
A Tagesspiegel Background bennfentes információkra hivatkozva arról számolt be, hogy a Porsche és partnere a cellák fejlesztését is együtt fogja végezni, Cellforce Csoport nevezetű közös vállalatukat pedig már be is jegyeztették.
A Stuttgarttól délre felépítendő egység termelőkapacitása nem ismert. A német lap szerint kis mennyiségben fognak, nagy teljesítményű és energiasűrűségű, valamint alacsony belső ellenállású energiatároló egységeket készíteni, amik a Porsche sportautóinak rövid töltési időt és nagy hatótávot fognak biztosítani.
Tübingenre egyrészt a Taycan gyártási helyéül szolgáló zuffenhauseni üzem közelsége, másrészt pedig a már városban lévő létesítmények miatt esett a választás. A KomVar kutatási program keretében a Customcells, illetve partnerei már felállítottak egy kísérleti termelőegységet, ahol különböző lítium-ionos akkumulátorcellákat fognak készíteni kis és közepes mennyiségben.
A Daimler kiszállt, a Porsche meg be
A Daimler 2019-ben még a projekt egyik résztvevője volt. Arra, hogy miért nem ő hasznosítja a kutatási eredményeket, az electrive.com szerint az adhat magyarázatot, hogy valószínűleg inkább más partnerekkel akarta folyatni munkáját. A német járműgyártó július elején jelentette be, hogy együttműködésre lépett a kínai Farasis Energyvel, nemrég pedig a szintén kínai CATL akkumulátorgyártóval is tovább mélyítette kooperációját. Az együttműködések az akkumulátorok fejlesztését és beszerzését is magába foglalják.
A Porsche jelenleg az LG Chemtől szerzi be a cellákat, amiket a tisztán elektromos Taycanba beépítés előtt a Dräxlmaier szerel össze kész akkumulátorrá. A jövőben azonban a Porsche még több akkumulátort fog igényelni, az új Macan ugyanis tisztán elektromos változatban is elérhető lesz.
Állami támogatással kezdődhet meg az építkezés
A tübingenbe tervezett egységet az Európai Unió valószínűleg IPCEI projektnek (Important Project of Common European Interest), vagyis a közös európai érdek szempontjából fontos projektnek fogja minősíteni, ami lehetővé teszi az állami támogatás nyújtását. Korábban az EU például a BMW Parsdorfba tervezett kísérleti akkumulátorgyárát is IPCEI projektnek minősítette