Gyártók Bemutatta első elektromos SUV-ját a Smart

Bemutatta első elektromos SUV-ját a Smart

autopro.hu/P.B. | 2022.04.15 04:18

Bemutatta első elektromos SUV-ját a Smart

Fotó: Smart

A korábban a Daimler leányvállalataként működő, és a városi kisautóról ismert Smart már a Geely alá tartozik. A kínai tulajdonban lévő vállalat bővíti típuspalettáját, az első elektromos SUV-t pedig már be is mutatta a gyártó.

Hirdetés

Az első Smart SUV neve elég jól utal arra, hogy egy új korszak kezdődik meg vele, ugyanis a modell a #1 nevet kapta. Az autó egyértelműen a 2021-ben bemutatott tanulmány, a Concept #1 szériagyártásra szánt verziója. Néhány változás azonban megfigyelhető az elektromos SUV koncepciója és premierváltozata között.

A Smart #1 4,27 méterével két centivel rövidebb a koncepciónál, igaz, a tengelytáv ugyanaz maradt (2,75 méter). A #1 a Geely SEA platformján alapul,és ennek egyik kisebb akkumulátor-változatát kapja a maga 66 kilowattórájával. A modell az elektromos Hyundai Kona és a Volkswagen ID.3 versenytársa lehet – előbbi ugyanekkora, az utóbbi nyolc kilowattórával nagyobb akkuval rendelkezik.

Komoly teljesítmény

A #1 hajtásáról egy 200 kilowattos villanymotor gondoskodik, a nyomaték 343 Newtonméter - ezzel a modell az előbb említett versenytársait is megelőzi. A WLTP szabványa szerint 420 és 440 kilométer közötti távolság megtételére lesz képes a jármű egy töltéssel, de természetesen az időjárási viszonyoktól is függ az adat.

Az autó akár 22 kilowattos váltakozó árammal is tölthető, de a CCS-csatlakozón keresztül az egyenáramú töltési lehetőség is biztosított – a gyártó szerint kevesebb mint 30 perc alatt tízről 80 százalékra tölthető az autó.

Fotó: Smart

Míg az akkumulátor kialakítása és az elektromos hajtás a Geely-től származik, a karosszériát a Mercedes tervezőcsapata, Gordon Wagener vezette. A lapos gördeszka-platformnak köszönhetően a #1 méretéhez képest megfelelő helykínálattal rendelkezik. A hátsó csomagtér 411 liter, igaz, ehhez az akár 13 centiméternyit is mozgatható hátsó ülést a lehető legjobban előre kell tolni, ami érezhetően korlátozza a lábteret. A leghátsó helyzetben 13 centivel több hely áll az utasok rendelkezésére, a csomagtartó térfogata azonban 273 literre csökken.

Finomított változat

A dizájn nagyrészt tehát ismerős lehet a 2021-ben bemutatott koncepcióból, de az olyan radikálisabb elemek, mint az ellentétes irányba nyíló ajtók és a lebegő középkonzol nem kerültek sorozatgyártásba – a középkonzol alján ugyan van nyitott rekesz, de a koncepciótól eltérően az első ülések közötti szilárd elem támasztja alá.

A Smart egyelőre nem közölt árakat, ahogyan dátumot sem az #1 várható kiszállításáról az ellátási bizonytalanságok miatt. Az autót a tervek szerint nyártól lehet rendelni – írja az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink