Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozott a sokcélú Policar
Egy különleges fuvarozó jármű értékesítését kezdik meg hamarosan hazánkban, amely számos előnnyel bír. A járműben van egy kis hazai, váltóját az Allison gyártja Szentgotthárdon.
A Policar nevű jármű neve csalóka, hiszen valójában nem személyautóról, hanem egy teherautóról van szó. Vagy kettőről. Esetleg másfélről. Épp ez a bizonytalanság, avagy játékos praktikusság adja a szállítmányozásban érdekelt vállalatokat megcélzó fejlesztés sajátosságát. Ez a közlekedési eszköz ugyanis egy félpótkocsis kamion, ami azonban viszonylag könnyedén szóló teherautóvá változtatható. Mivel pedig két felépítmény is elfér a vontatón, két külön rakományt tud célba juttatni a jármű, külön célterületre.
Hagyományos teherautónak tűnik |
Kinek előnyös mindez? Úgy gondoljuk, a potenciális felhasználói kör eléggé szűk lehet – a magyarországi forgalmazó sem becsüli nagyobbra az igényt 35-40 ilyen járműnél. Az úgynevezett körfuvaros áruterítésben érdekelt cégekre fókuszál ötletével a spanyol Aucar járműgyártó, amelynek képviselői szerint akkor éri meg ilyen járművet üzemeltetni, ha a központi bázistól legalább 70 kilométerre esnek a csak szóló teherautóval megközelíthető lerakási helyszínek. Ekkor viszont tényleg megéri, legalábbis a számadatok alapján: nagyjából 30 százalékos üzemanyagmegtakarítás érhető el, ami éves viszonylatban mintegy 6000 liter gázolaj megspórolásával azonos. A CO2-kibocsátás ugyanekkora arányú csökkenése – évente 16 tonnás mérséklődés – szintén említést érdemel. A munkaerő terén is optimálisabbak az adottságok, itt 300 munkaóra spórolható meg egy év alatt, két szóló teherautó igényeihez viszonyítva.
Kettő szóló teherautó, ami valójában egy jármű |
Hogy létezik-e olyan vállalat Magyarországon, amely tipikusan ilyen fuvarozást végez, nem elképzelhetetlen. Ott voltak az első hazai bemutatón egy gyorséttermi hálózat kiszállítói, több kereskedelmi üzletlánc képviselői, akik akár fantáziát láthatnak a Policarban.
A két szóló teherautónál mintegy 10 százalékkal drágább Policar több tonnás konténereket rendszeresen mozgató hidraulikus, illetve csúszó-görgős szerkezettel ellátott konstrukció.
A statika csodája - ez a mutatvány nyilván csak üres konténerrel működik |
Kíváncsian várjuk, találkozunk-e a hazai utakon ilyen járművekkel. Igazából örülnénk neki, hiszen minden kezdeményezés értékes, ami közös környezetünk megóvását, az erőforrások hatékonyabb felhasználását célozza.