Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bejött a SUV a Skodának: jól fogyott a Karoq és a Kodiaq
Világszerte összesen 92 800 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek február folyamán a gyártó, ami 14,3 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi év azonos időszakához (2017 február: 81 200) viszonyítva.
Különösen jelentős bővülést produkált a cseh gyártó Kínában (+30,6 százalék), Németországban (+17,6 százalék), Oroszországban (+38,6 százalék), és Törökországban (+79,3 százalék). A nemzetközi „bestseller” Octavia mellett a Kodiaq és Karoq SUV-modellek is nagyban hozzájárultak a növekedéshez.
– A Karoq és Kodiaq iránti kereslet tovább nőtt, így fiatal SUV-palettánk sikereink egyik fő pillérévé vált – számolt be Alain Favey, a Skoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
A Mladá Boleslav-i gyártó a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be Vision X tanulmányát, de a felfrissített Fabia is itt tartotta világpremierjét, a Kodiaq Laurin & Klement formájában pedig a népszerű SUV-modell csúcsváltozata is itt jelent meg először a közönség előtt.
Nyugat-Európában az előző év azonos hónapjához képest 10,2 százalékkal, összesen 38 300 járműre (2017 február: 34 800 darab), míg a márka legjelentősebb európai piacán, Németországban, 14 800 darabra (2017 február: 12 600 darab; +17,6 százalék) emelkedtek a kiszállítások. Ugyancsak kétszámjegyű százalékos növekedést produkált a Skoda Olaszországban (2600 darab, +18,6 százalék), Franciaországban (2300 darab; +20,7 százalék), Ausztriában (2300 darab; +18,4 százalék), Hollandiában (1400 darab; +19,9 százalék), Norvégiában (700 darab; +30,2 százalék) és Görögországban (200 darab; +43,3 százalék).
Közép-Európában a márka az elmúlt hónap során 18 400 kiszállításával (2017 február: 17 400 darab) 6,1 százalékkal, míg hazai, csehországi piacán 8300 járműátadással 1,5 százalékkal növelte eladásait a tavalyi év azonos hónapjához (2017 február: 8200 darab) viszonyítva. Kétszámjegyű százalékos növekedést ért el a márka Szlovákiában (1800 darab; +10,6 százalék), Magyarországon (1100 darab; +15,8 százalék) és Horvátországban (400 darab; 44,5 százalék).
Kelet-Európában (Oroszország nélkül) 10,8 százalékkal, összesen 3100 járműre (2017 február: 2800 darab) nőttek az eladások. Különösen jól teljesített a cseh gyártó Bulgáriában (300 darab; +32,3 százalék) és Romániában (900 darab; +22,8 százalék). Oroszországban 38,6 százalékkal, 5900 járműre (2017 február: 4300 darab) emelkedtek a kiszállítások.
Kínában, a Skoda világszerte legjelentősebb piacán kiszállított 19 600 gépkocsival a cseh márka 30,6 százalékos növekedést (2017 február: 15 000 darab) ért el.
Törökországban jelentős bővülést produkálva az előző év azonos hónapjához képest 79,3 százalékkal, összesen 2200 járműre (2017 február: 1200 darab) növelte eladásait.
Indiában a Skoda 16,8 százalékkal több gépkocsiját értékesítette, 1400 darabra (2017 február: 1200 darab) növelve kiszállításait.