Gyártók Bedobta a törülközőt a Mitsubishi

Bedobta a törülközőt a Mitsubishi

autopro.hu/V.M. | 2023.07.17 15:18

Bedobta a törülközőt a Mitsubishi

Fotó: Mitsubishi Newsroom

A japán Mitsubishi Motors hivatalosan is távozik Kínából miután értékesítései bezuhantak a világ legnagyobb autópiacán, ahol a helyi gyártók egyre keményebb versenytársat jelentenek a külföldi OEM-eknek.

A mostani bejelentést megelőzően a Mitsubishi és a kínai GAC vegyesvállalatának üzemében már hónapok óta nem folyt termelés az általa készített SUV-k iránti kereslet hiánya miatt.

A partnerek nemrég a 2012 óta működő vállalat dolgozói állományának „optimalizálásáról”, vagyis elbocsátásokról, illetve a működés felülvizsgálatáról döntöttek. Úgy tűnik, hogy utóbbi után a Mitsubishi vezetése úgy ítélte meg, hogy nem érdemes a kínai piacon maradniuk.

Lemaradtak az elektrifikációban

Mostanra a Mitsubishi eladásai bezuhantak Kínában: a csúcsnak számító 2018-as mintegy 141 ezer eladást pár évvel később, 2022-ben mindössze 33 ezer autó értékesítése követte.

Ahogy arra a Mitsubishi döntéséről beszámoló InsideEVs is rámutat, a japán gyártó eladáscsökkenése mögött a tisztán elektromos típusok hiánya húzódhatott meg. A márka egyetlen ilyen modellje, az Airtrek későn érkezett, és a riválisok hasonló autóinál drágább volt. 2022-ben mindössze 515 darab kelt el belőle.

Kínában gyorsan nő az elektromos autók népszerűsége: júniusban a hibrid és tisztán elektromos autók adták az eladások 35 százalékát. A szegmensben erősek a kínai gyártók, melyek képesek a helyi vásárlók egyedi igényeinek megfelelő autókat kínálni elérhető áron.

A fokozódó verseny közepette Kína egyre nehezebb terepet jelent a külföldi gyártóknak. Az elmúlt években a Nissan, a Honda és a Mazda eladásai is estek. Utóbbi vállalat nemrég kínai stratégiája átgondolását jelentette be, aminek része lesz az elektrifikáció felgyorsítása is.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink