Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bányászati járműhöz fejleszt hidrogénhajtást a GM
A General Motors autógyártó konszern, a hidrogéntechnológia egyik éllovasa a Komatsu 930E tisztán elektromos bányadömperét, kategóriájának piacvezetőjét veszi alapul a hidrogén üzemanyagcellás hajtás fejlesztéséhez. A két vállalat az első prototípusokat az évtized közepén tervezi tesztelni.
A Komatsu rendelkezik saját kutatás-fejlesztési központtal, amely az Arizona Proving Grounds névre hallgat, itt folynak majd az üzemanyagcellás bányadömper tesztjei is. A HYDROTEC névre keresztelt hajtás két megawattos teljesítményt szolgáltat majd a hatalmas járműnek.
Könnyű súlyuk és gyors újratölthetőségük miatt a hidrogén üzemanyagcellás hajtások megfelelő alternatívát nyújtanak olyan alkalmazásokban, ahol hagyományosan dízelmotort használnak. A hidrogén hatékonyan biztosít nagy energiát anélkül, hogy a hasznos teherbírást jelentősen befolyásolná. Ezen kívül a hidrogénhajtás zéró lokális emisszióval működik, és megfelel az olyan extrém mozgatási feladatokhoz, mint amire a 320 tonna teherbírású Komatsu 930E bányadömper való.
A bányadömperek jellemzően egy bányában töltik az egész életüket, ezért könnyebb a hatékony hidrogénellátás kiépítése a helyszíneken. A Komatsu hidrogénhajtású dömperei anélkül tudnak szén-dioxid-semleges alternatívát kínálni, hogy nem kell mobil vagy állandó töltőinfrastruktúrát kiépíteni a bányák területén.
A cél a teljes karbonsemlegesség
A Komatsu célul tűzte ki, hogy 2030-ra globális szén-dioxid-emisszióját 50 százalékkal csökkentse, és 2050-re megpróbáljon karbonsemlegesen működni. A tervekben szerepel egyrészt a termékkínálat emissziójának csökkentése, majd megszűntetése, másrészt a saját gyártási folyamatok zöldítése. A vállalat ezen felül szoros együttműködésben áll az ügyfeleivel, hogy optimalizálni tudják termékeik használatát, tovább csökkentve a kibocsátást.
A General Motors célja, hogy 2040-re teljesen karbonsemleges legyen mind a járműveik gyártását, mind azok kibocsátását tekintve. A vállalat már 50 éve kutatja a hidrogén üzemanyagcellás hajtást, és azon kevés gyártók közé tartozik, amelyek fejlett, házon belül készülő technológiai platformot kínálnak lítiumion akkumulátoros elektromos és hidrogénhajtás terén is.
A GM és a Komatsu úgy látja, ezek a technológiák nemcsak a személyautózásban, de más iparágakban is segítenek elérni a fenntarthatósági célokat – áll a Green Car Congress cikkében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!