Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Aston Martin új gyára messziről elkerül bennünket
Négy lehetséges helyszín közül kerülhet ki pár héten belül a kiválasztott terep, a legközelebbi esélyes lokáció is 1500 kilométerre van hazánktól.
Az autógyártó nem erősítette meg, de nem is cáfolta azt az iparági értesóülést, mely alapján két brit, egy amerikai és egy közel-keleti helyszín van versenyben annak az új gyárnak a befogadására, amelyben évente 5 ezer DBX crossover készülhet majd.
Ez még csak a DBX koncepció, de aligha áll távol a szériamodelltől |
Amint elemzésünkben rámutattunk, a brit járműiparban aktuálisan hazatelepítési trend dominál a termelésben, így aligha lenne meglepő, ha az Egyesült Királyság jönne ki győztesen a helyezkedésből. 1000 új munkahely is létrejönne az új gyár megépítésével, így nem mindegy, a leendő költségek mekkora terhet rónak majd a vállalatra. Az Aston Martin egyébként jelenleg egyetlen gyártóüzemet működtet, amely a közép-angliai Gaydon városában található.
Ezzel a bővítéssel valójában előre kíván menekülni a márka, amely mind a mai napig képtelen volt kiheverni a globális gazdasági válság hatásait. Míg 2007-ben 7300 értékesített a gyártó, tavaly 3661 modelljük talált gazdára. Ha el kívánják érni a 2020-ra kitűzött 15 ezres határt, valami nagy dobásra volna szükség részükről.
Ez a nagy dobás lehet a DBX modell, amelynek koncepcióját a 2015-ös Genfi Autóshow keretében leplezték le. Az Aston Martin nagyon szeretne új vásárlókat hódítani a prémium kategóriában, ami nem lesz könnyű menet, hiszen globálisan igencsak a SUV és kompakt szegmens felé tolódik a piac figyelme. Marad a lehetőség, hogy a Bentley és Rolls-Royce riválisoktól próbáljanak meg vevőket átcsábítani. Ehhez olyan költséghatékony megoldásokon keresztül vezethet az út, mint a márkát 5 százalékban tulajdonló Daimler már létező platformjának felhasználása a DBX modellhez.