Gyártók Az A3-család, a Q3 és a Q5 húzza az Audit

Az A3-család, a Q3 és a Q5 húzza az Audit

autopro.hu | 2013.12.11 14:28

Az A3-család, a Q3 és a Q5 húzza az Audit

Világszerte 132 050 gépkocsit szállított ki novemberben, azaz 6,8 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapja során. Elsősorban Kínában (plusz 17,9 százalék), Nagy-Britanniában (plusz 13,6 százalék) és az Amerikai Egyesült Államokban (plusz 13 százalék) könyvelhetett el jelentős növekedést eladásaiban az Audi AG az elmúlt hónap során. Az év első tizenegy hónapja alatt a márka így 1 444 750 autót adott át ügyfeleinek, ami 7,4 százalékos növekedést jelent. Az ázsiai/csendes-óceáni (plusz 19,4 százalék) és az amerikai (plusz 12 százalék) értékesítési régióban egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést produkált ezen időszak során.

Hirdetés

– Kedvező novemberi eredményeinket követően, összesen 1,455 millió idei kiszállításunkkal a napokban már a teljes tavalyi évi mennyiséget is átléptük, s jó úton haladunk 1,5 millió darabos idei tervünk megvalósítása felé – jelentette be Luca de Meo, az AG igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. – E növekedés motorjául elsősorban az új A3-család illetve a Q3 és a Q5 SUV-modellek szolgáltak.

A Limousine változattal bővült A3-család novemberben jelentős, 40,7 százalékos, míg a modellpaletta felső végén, az új generációjában éppen a márkakereskedésekbe érkező A8 (képünkön) 10,2 százalékos növekedést produkált. Az év eleje óta különösen a Q3 (plusz 57,1 százalék) és a Q5 (plusz 14,2 százalék) növelte jelentősen az Audi eladásait. A márka Q családja 2016-tól a Q1 kompakt SUV-modellel bővül.

Kínában a Q3 nagyban hozzájárult a novemberi eladások növekedéséhez. A négykarikás márka itt 17,9 százalékkal, 44 334 darabra növelte eladásait az elmúlt hónap során, január óta így összesen 443 664 ügyfél vehette át új Audija kulcsait. E 19,7 százalékos növekedéssel már tizenegy hónapot követően jelentősen felülmúlta előző évi kínai eredményét (2012: 405 838 darab). Továbbra is kiemelt népszerűségnek örvend az ügyfelek körében a helyi gyártású A4 L (plusz 18,2 százalék) és A6 L (plusz 14,3 százalék).

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi már tizenegy hónap alatt kis híján elérte 150 ezer darabos éves célkitűzését, január óta ugyanis 141 048 ügyfél (plusz 13,3 százalék) döntött itt a négykarikás márka valamelyik modellje mellett. E növekedés elsősorban a Q5 modellnek köszönhető, amely az idén már bő tízezerrel több példányban kelt el a tavalyi évhez képest. November folyamán a teljes modellpaletta értékesítése 13,0 százalékkal, 13 636 darabra bővült.

A számos országban továbbra is nehéz gazdasági környezet ellenére európai exportpiacain az Audi 6,5 százalékos többlettel zárta a novembert. Mindenekelőtt Nagy-Britanniában folytatta a márka az év végén is eladásai intenzív növelését, 9292 itteni kiszállítása 13,6 százalékos pluszt képvisel. Olaszországban 12,0, míg Oroszországban 18,4 százalékkal több Audi kelt el. Visszaesést mutatott ezzel szemben a márka értékesítése Németországban (mínusz 13,4 százalék), Franciaországban (mínusz 7,2 százalék) és Spanyolországban (mínusz 4,7 százalék) az elmúlt hónap során. Összességében az Audi enyhén tavalyi teljesítménye alatt (mínusz 1,6 százalék) zárta Európában a november hónapot. A magyar piacon novemberben 158 Audit szállított ki a négykarikás márka vásárlóinak, 5,3 százalékkal többet, mint 2012. tizenegyedik hónapban, a legtöbbet az A3 (29 darab), az A4 (30 darab) és az A6 (29 darab) családokból.

Értékesítési adatok
Hirdetés

Kiemelt Partnereink