Gyártók Autopro-teszt: óriási platóval hódít a Musso Grand

Autopro-teszt: óriási platóval hódít a Musso Grand

Beck András | 2020.02.10 10:48

Autopro-teszt: óriási platóval hódít a Musso Grand

Fotó: Kép: B. A.

Az 1,6 méter hosszú platóval haszonjárműként lehet forgalomba helyezni a dél-koreai SsangYong pick-up modelljét.

Bizony oda kell figyelni, amikor a városban közlekedik az ember a SsangYong Musso Grand pick-uppal. Az autó 5,4 méter hosszú és 1,95 méter széles, így nagyon jól jön a pluszba rendelt 360 fokos kamerarendszer, amellyel szinte centiméterre pontosan be lehet parkolni bárhova. Egy gomb megnyomására bármikor a középkonzolon lévő kijelzőn lehet megjeleníteni a hátsó kamera képet. Ez a raktérajtón található.

Kiemelkedő méretek

A raktér egyébként 1,6 méter hosszú és akár bútort is nyugodtan lehet rajta szállítani. A négy rögzítőszem megkönnyíti platóból kinyúló tárgyak elhelyezését. A raktér alját védő műanyag borítás is igen hasznos. A méreteknek amúgy megvan a hátránya is, a fordulókör például 12 méteres, azaz okosan kell vele manőverezni. A tengelytáv 3,21 méter, a nyomtáv elől és hátul is 1640 milliméter. Az első túlnyúlás 89, a hátsó pedig 130,5 centiméter. A hasmagasság tengelyek között 220 milliméter, az első terepszög 20,2 fokos.

Szomjas kis jószág

A 2157 köbcentiméteres soros négyhengeres dízelmotor a főleg országúton és kisebb utakon vezető tesztúton 12,5 litert fogyasztott, de ennél az autónál a képességek fontosabbak a fogyasztásnál. A Musso Grand különben 181 lóerős, azaz 133 kilowattos maximális teljesítményre képes. Az erőforrás ezt négyezres fordulatszámon adja le.

A legnagyobb nyomaték 420 Newtonméter, amit az 1600 és 2600 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban ad le a 2,2-es, e-XDi220 dízelmotor. A hatsebességes automatikus váltóval szerelt változat 172 kilométer/órás maximális sebességre képes. A pick-up saját tömege 2100 kilogramm, az össztömeg pedig 2980 kilogramm lehet. Három tonnás vontatmány is csatlakoztató a Musso Grandra.

Hasznos extrák

Az ötszemélyes autó kapott egy Tech-csomagot, amelybe holttérfigyelő, sávváltás asszisztens a hátsó keresztforgalom figyelmeztető tartozik. Extraként rendelték bele az első és hátsó ülésfűtést. Ez és a kormányfűtés nagyon jól jön a hideg téli napokon. A lefagyott szélvédővel is viszonylag gyorsan megbirkózik az autó. Elektromosan állítható első üléseket is rendeltek bele, nem beszélve arról, hogy a vezetőülés deréktámasszal rendelkezik. A 18 hüvelykes fekete fényezésű könnyűfém-keréktárcsákra 255/60 R18-as Hankook abroncsok kerültek.

Összkerékhajtás

Egy kapcsolóval állítható, hogy a sofőr összkerék- vagy kétkerék-hajtással akar közlekedni. Kétkerék-hajtás esetén csak a hátsó tengely hajtott. Amikor síkos útviszonyok közepette egy kerék kipörög vagy elemelkedik a talajtól, a differenciálzár a tengely kerekeit összekapcsolja, hogy ezzel a tengely hajtóképességét helyreállítsa és maximalizálja. Lejtmenet-asszisztens és visszagurulás-gátló is van a SsangYong Musso Grandban.

Kiemelt Partnereink