Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átlagosan 12 százalékkal emeli a béreket a Magyar Suzuki
Az Üzemi Tanáccsal folytatott egyeztetést követően a vállalat januárig visszamenőlegesen átlagosan 12 százalékkal emeli a béreket az esztergomi gyárában. Az elmúlt öt évben a Magyar Suzuki 78 százalékkal növelte a fizikai, 52 százalékkal pedig az irodai dolgozók alapbérét. Az irodai munkatársak fizetése átlagosan 9 százalékkal, a fizikai munkatársaké 12 százalékkal, az operátori kezdő bér 14 százalékkal emelkedik 2022-ben.
A béremelések mellett a vállalat 13. havi év végi bónuszt is előirányzott, továbbá a hétvégére eső öt nemzeti ünnepnapot pihenőnapokkal kompenzálja. A Magyar Suzuki tavaly év végével lezárta a munkaidőkeretet, így a fizikai munkatársaknak átlagosan 15, korábban már kifizetett munkanapot elengedett.
A Magyar Suzuki számára fontos, hogy megfelelő bérezéssel ismerje el a munkavállalók erőfeszítéseit. Az Üzemi Tanács és a vállalat vezetése közötti egyeztetések eredményeként a termelésben dolgozó munkatársak bére, teljesítménytől függetlenül átlagosan 12 százalékkal, az irodai munkatársak fizetése pedig átlagosan 9 százalékkal növekszik. Az év elejétől visszamenőlegesen megítélt, átlagosan 12 százalékos emelést a vállalat dolgozói már márciusban megkapják. A Magyar Suzuki a műszakpótlék mellett új pótlékrendszert vezet be teljesítményalapú termelékenységi prémium formájában, illetve decemberi 13. havi bónuszkifizetést is előirányzott a teljes munkaerőállományára vonatkozóan – áll a vállalat közleményében.
Elengedett munkanapok
Ugyancsak az Üzemi Tanáccsal történt egyeztetés alapján a Magyar Suzuki vezetése a munkaidőkeretet 2021. december 31-ével lezárta. Tavaly hozzávetőlegesen négy hónapig egy műszakban zajlott a termelés az esztergomi gyárban a chiphiány miatt. Ezen időszak alatt minden érintett munkatárs megkapta a két műszakra érvényes bérezést. A munkaidőkeret lezárásáig le nem dolgozott munkanapok pótlásától a munkáltató eltekintett, ezzel a fizikai munkatársaknak átlagosan 15, korábban már kifizetett munkanapot engedtek el. Az új munkaidőkeret 2022. január 1-től 2023. május 31-éig tart.
A Magyar Suzuki a stabil jövedelmen kívül versenyképes juttatási csomaggal is értékeli a munkatársak elkötelezettségét, hiszen a vállalat egyik legfontosabb értéke és erőssége a cégnél dolgozó munkatársakban rejlik. Továbbra is ingyenes meleg menüs, illetve hideg étkezést biztosít dolgozói számára. Az Esztergomtól távol élő munkatársaknak elérhető a Suzuki szálló, és 40 km-es körzetben igénybe vehető a napi, ingyenes buszjárat. Cafeteria, évente ingyenes egészségügyi szűrővizsgálat, gyermekszületési-, temetési támogatás érhető el, illetve a cég hozzájárul a munkatársak házasságkötési kiadásaihoz. Emellett az Üzemi Tanács által üzemeltetett dolgozói tesztflottát is igénybe vehetik a dolgozók. Az idén hétvégére eső öt nemzeti ünnepnapot pihenőnapokkal kompenzálják.
Hasonló béremelések a járműiparban
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, számos új, a munkavállalók és a munkáltatók számára is fontos változást hozott magával az új év. 2022. január 1-jétől bruttó 200 ezer forintra nőtt a minimálbér, míg a garantált bérminimum bruttó 268 ezer forint lett. Erre a teljes iparágnak reagálnia kellett még úgy is, hogy sok helyen nem is foglalkoztatnak a fenti kategóriába eső munkavállalókat.
Lapunk gyűjtése szerint az iparágban átlagosan tíz százalék körüli béremeléssel lehet találkozni, de a szórás kifejezetten nagy a földrajzi helyzet és egyéb más mutatók alapján. A Magyar Suzukinál történt emelés tehát nagyjából átlagosnak, annál kicsit magasabbnak mondható.
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá. Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-Cross modellek. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!