Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Fából készült szélturbina lapátjait telepítették Németországban
2024.05.07 07:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alig egy év, és Európában is kaphatóak lesznek a NIO villanyautói
A NIO a korábban tervezettnél gyorsabban akarja implementálni a globális terjeszkedési stratégiáját. A jelenleg csak Kínában jelenlévő elektromosautó-gyártó már 2021 második felében meg kívánja kezdeni modelljeinek európai forgalmazását.
William Li Bin, a vállalat elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy 2023/2024-re a márka elérhető lesz a legjelentősebb globális piacokon. Európában kezdetben csak néhány országban fognak jelenlétet kialakítani, az azonban nem ismert, hogy melyek ezek az országok.
Hogy pontosan mi áll a terjeszkedési törekvések felgyorsítása hátterében, nem ismert, mindazonáltal a kiváló második negyedévi eredményeknek köze lehet hozzá. A NIO az előző évinél 190 százalékkal több autót adott el, és bevételei is hasonló mértékben emelkedtek.
További befolyással bírhat a nemrég elindított akkumulátor mint szolgáltatás (BaaS) lízingkonstrukció, aminek köszönhetően a NIO vásárlói mostantól úgy is dönthetnek, hogy autójukkal együtt nem veszik meg az akkumulátort is, hanem csak lízingelik azt. A konstrukció jóvoltából a NIO tisztán elektromos modelljeihez sokkal alacsonyabb áron juthatnak hozzá.
A márka legolcsóbb modellje az ES6 SUV, ami támogatásokkal és akkumulátor-lízingeléssel együttesen 39.553 dollárba kerül, míg a telep megvásárlásával az ára 49.700 dollár.
Duplán megéri az akkucsere
A lízing lejártával az akkumulátorokat a NIO saját, jelenleg csak Kínában megtalálható csereállomásaiban cserélik újakra. Az akkumulátorok kicserélése több szempontból is előnyös megoldás. Egyrészt az energiatároló egységek élettartama sokszor alacsonyabb az autóénál, másrészt a technológia lehetővé teszi, hogy a gyorsan fejlődő akkumulátor-technológia előnyeit gyorsabban realizálhassák a vásárlók, vagyis, hogy a nagyobb energiasűrűségű új telepekhez a jármű lecserélése nélkül juthassanak hozzá.
Az akkumulátorok lízingelése, illetve cseréje versenyképesebbé tehetik a NIO járműveit a külföldi piacokon, az viszont nem ismert, hogy ezek a megoldások Kínán kívül is elérhetőek lesznek-e – írja az electrive.com.