Gyártók Alig egy év, és Európában is kaphatóak lesznek a NIO villanyautói

Alig egy év, és Európában is kaphatóak lesznek a NIO villanyautói

autopro.hu/V.M. | 2020.08.25 16:23

Alig egy év, és Európában is kaphatóak lesznek a NIO villanyautói

Fotó: NIO News

A NIO a korábban tervezettnél gyorsabban akarja implementálni a globális terjeszkedési stratégiáját. A jelenleg csak Kínában jelenlévő elektromosautó-gyártó már 2021 második felében meg kívánja kezdeni modelljeinek európai forgalmazását.

Hirdetés

William Li Bin, a vállalat elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy 2023/2024-re a márka elérhető lesz a legjelentősebb globális piacokon. Európában kezdetben csak néhány országban fognak jelenlétet kialakítani, az azonban nem ismert, hogy melyek ezek az országok.

Hogy pontosan mi áll a terjeszkedési törekvések felgyorsítása hátterében, nem ismert, mindazonáltal a kiváló második negyedévi eredményeknek köze lehet hozzá. A NIO az előző évinél 190 százalékkal több autót adott el, és bevételei is hasonló mértékben emelkedtek.

További befolyással bírhat a nemrég elindított akkumulátor mint szolgáltatás (BaaS) lízingkonstrukció, aminek köszönhetően a NIO vásárlói mostantól úgy is dönthetnek, hogy autójukkal együtt nem veszik meg az akkumulátort is, hanem csak lízingelik azt. A konstrukció jóvoltából a NIO tisztán elektromos modelljeihez sokkal alacsonyabb áron juthatnak hozzá.

A márka legolcsóbb modellje az ES6 SUV, ami támogatásokkal és akkumulátor-lízingeléssel együttesen 39.553 dollárba kerül, míg a telep megvásárlásával az ára 49.700 dollár.

Duplán megéri az akkucsere

A lízing lejártával az akkumulátorokat a NIO saját, jelenleg csak Kínában megtalálható csereállomásaiban cserélik újakra. Az akkumulátorok kicserélése több szempontból is előnyös megoldás. Egyrészt az energiatároló egységek élettartama sokszor alacsonyabb az autóénál, másrészt a technológia lehetővé teszi, hogy a gyorsan fejlődő akkumulátor-technológia előnyeit gyorsabban realizálhassák a vásárlók, vagyis, hogy a nagyobb energiasűrűségű új telepekhez a jármű lecserélése nélkül juthassanak hozzá.

Az akkumulátorok lízingelése, illetve cseréje versenyképesebbé tehetik a NIO járműveit a külföldi piacokon, az viszont nem ismert, hogy ezek a megoldások Kínán kívül is elérhetőek lesznek-e – írja az electrive.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink