Gyártók Akkugyárat épít az MAN

Akkugyárat épít az MAN

autopro.hu/P.B. | 2022.07.04 04:20

Akkugyárat épít az MAN

Fotó: Pörge Béla

Akkumulátorgyárral bővíti motorfejlesztő és motorgyártó üzemének is otthont adó nürnbergi telephelyét az MAN. A cégcsoport első körben mintegy 100 millió eurót szán az elektromos buszok és teherautók akkumulátorrendszereinek gyártásához szükséges beruházásokra.

A nagyüzemi gyártás 2025-ben kezdődhet meg az új létesítményben, a gyártósor éves kapacitása a végleges átadás után elérné a 100 ezer egységet. A fejlesztésnek köszönhetően 350 új munkahely jönne létre a közel 4 ezer főt foglalkoztató nürnbergi üzemben, ahol évente 90-100 ezer belső égésű erőforrás készül el.

Az akkumulátorgyártás már 2025 előtt el fog kezdődni, de kezdetben kis szériában, manuálisan szerelik össze az akkukat, míg a nagyüzemi gyártáshoz szükséges beruházások 2023-ban kezdődnének meg. Az OEM mintegy 30 millió eurós támogatást kap a bajor kormánytól a beruházás finanszírozására.

A munkaerő átalakulása is zajlik

Az új akkumulátorgyárral kapcsolatban Markus Wansch, az Üzemi Tanács elnöke elmondta: „jó hír, hogy közösen sikerült létrehoznunk az akkumulátor sorozatgyártást Nürnbergben. A helyszín jövője is az elektromobilitás pillérein nyugszik” – fogalmazott.

Komoly átalakulás zajlik Münchenben is, ahol több mint 1700 alkalmazott végezte el a nagyfeszültségű eszközökkel kapcsolatos képzést. 2023 végére az MAN célja, hogy a teherautógyártásban minden releváns szakmunkást kiképezzen az elektromos teherautók sorozatgyártására.

Az akkumulátorgyártás megkezdésével az MAN Truck & Bus a Traton Csoportban is megerősíti pozícióját – véli az electrive.com.

Nem véletlen az offenzíva

Az MAN arra számít, hogy az elektromos járművek iránti vásárlói kereslet legkésőbb az évtized közepére jelentősen megnő – amennyiben megfelelő töltési infrastruktúra áll rendelkezésre. Ekkorra az MAN szerint az elektromos autóbuszok, teherautók és a dízelmotoros társaik között a teljes élettartama alatt jelentkező költségek tekintetében már nem lesz komoly különbség.

A magas vásárlási árak miatt jelenleg még egyértelműen olcsóbb egy hatékony dízel fenntartása, hiába olcsóbb az elektromos járművek karbantartása – kivéve természetesen az akkumulátorok esetleges költségeit.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink