Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW segítségével kaphat még egy esélyt a Fiesta
Habár egy ilyenfajta autó jelenleg nem prioritás, a Ford nem zárja ki annak az esélyét, hogy a Volkswagen Csoport új MEB Entry platformjára alapulva szülessen újra a Fiesta elektromos formában. Martin Sander, a Ford európai vezetője hintette el nemrég ennek az együttműködésnek az esélyét egy interjúban.
47 év és hét generáció után fejezték be nemrég a Ford Fiesta gyártását, méghozzá azért, hogy helyet teremtsenek a cég kölni gyárában a Volkswagen MEB platformra épülő, teljesen elektromos Ford Explorer SUV-nak. Ekkor az amerikai autógyártó még nem ismertetett terveket arra, hogy a rendkívül népszerű kisautóból elektromos utódot gyártsanak, és inkább a magasabb árkategóriájú piaci szegmensben képzelték el az új európai személyautó-kínálatukat - a Fiestát pedig el is búcsúztatták.
Azonban egy, az Automotive News Europe-nak adott interjújában Martin Sander utalt rá, hogy egy ilyen kisautó valósággá válhat a közeljövőben.
Fontos a Fordnak az európai piac
„Nagyon pozitív és konstruktív az együttműködésünk a Volkswagennel, és vizsgáljuk a lehetőségeket arra, hogyan tudnánk ezt a partnerséget egy következő szintre emelni” – nyilatkozta a Ford európai vezetője. Azt már korábban megerősítették, hogy az amerikai autógyártó még egy elektromos SUV-t tervez építeni a MEB platformra, ami nagy valószínűséggel a Capri lesz, tovább erősítve a wolfsburgi céggel kötött partnerséget.
Az a kérdés még mindig nyitott, hogy a Ford fogja-e használni a kisebbik, MEB Entry nevű platformot bármelyik autójához. „Az, hogy még nem döntöttünk, nem jelenti azt, hogy biztosan nem fogjuk megcsinálni” – válaszolta Sander korábban erre a kérdésre az Autocarnak.
Továbbá azt is elmondta, hogy a Volkswagennel kötött partnerség nélkül a Fordnak jelenleg nem lenne nagy mennyiségben értékesíthető elektromos autója az európai piacon.
Sok a hasonlóság a két autó között
Az MEB Entry platform a Volkswagen ID 2all concept alapjaként mutatkozott be. A jármű a tervek szerint egy kompakt és megfizethető teljesen elektromos ferdehátú lesz, amely megüti a Volkswagen Golf praktikussági szintjét.
Az ID 2all – amit gyártásának 2025-ben megkezdésétől már csak ID.2-nek fognak hívni – eléggé hasonlít a visszavonult Fiestára, mint formában, mint méretben. A tervezett 25 ezer eurós ára miatt a két autó piaci pozicionálása is majdnem megegyezik.
Mások a prioritások
Először azonban a Ford a saját globális elektromos jármű platformját tervezi kifejleszteni. Az ezen alapuló járművek gyártását Valenciában kezdené meg.
„Az első számú prioritásunk az, hogy meghonosítsuk a saját platformunkat és a saját technológiánkat Európában. Úgy gondolom, hogy egy nagyon versenyképes platformot hozunk létre” – nyilatkozta Sander.
A vállalat emellett a Ford Puma elektromos változatát is tervezi, azonban arra a régebbi, belső égésű motoros padlólemezre építve, amelyen a Ford Tourneo Courier és a Ford Transit Courier elektromos verziója is épülni fog.
Egyelőre álom marad az új Fiesta?
A Volkswagen főnöke, Thomas Schäfer diplomatikusan válaszolt arra a kérdésre, hogy a cége tervez-e más gyártókkal együttműködni a kisebb, MEB Entry platform kifejlesztésében. „Van rá lehetőség” – mondta az ID.2 bemutatóján. „De egyelőre úgy gondoljuk, hogy a rendelkezésünkre álló lehetőségekkel egyedül is meg tudjuk csinálni. Jelenleg vizsgáljuk az opcióinkat” – zárta le válaszát Schäfer.
Azonban azt biztosra mondta, hogy a Volkswagen készen áll arra, hogy az elkészült platformot harmadik feleknek kínálja majd.
Mindazonáltal a Ford Fiesta elektromos verziója jelenleg semmi esetre sem prioritás a Ford számára. „Bölcs döntéseket kell hoznunk, és el kell döntenünk, hogy mire költsük el a pénzünket, hová fektessünk be, hogy a végére pozitívra jöjjünk ki” – fejtette ki Sander.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!