Gyártók A Volvo padlólemezeivel törekszik globális jelenlétre a Geely

A Volvo padlólemezeivel törekszik globális jelenlétre a Geely

autopro.hu/V.M. | 2020.08.10 15:49

A Volvo padlólemezeivel törekszik globális jelenlétre a Geely

Fotó: Polestar Media newsroom

A Volvót birtokló Zhejiang Geely Holding kulcsszerepet szán a svéd autómárkával közösen fejlesztett padlólemezeknek a globális jelenléte kialakításában. A platformok több márka modelljeinél való alkalmazása lehetővé fogja tenni azok árának csökkentését, és végső soron a nagyobb piaci részesedés elérését.

A kínai Geely a még nem véglegesített tervek szerint a malajziai Proton márkája új modelljeit a Volvóval fejlesztett Kompakt Moduláris Architektúrára (CMA), illetve a még fejlesztés alatt álló B szegmens Moduláris Architektúrára (BMA) fogja építeni.

A Geely és a Lynk & Co márkák esetében csakugyan hasonlóak az elképzelések. A jövőben az összes új típust a CMA, a BMA vagy más, hasonló platformokra fogják tervezni. Ezenfelül a már meglévő, népszerű modellek némelyikének következő generációit is az együtt fejlesztett padlólemezekre fogják építeni.

Hatékonyabb fejlesztés, gyorsabb átállás

Azáltal, hogy a hasonló méretű autókat azonos műszaki alapra helyezik, az új modellek fejlesztése költséghatékonyabban és gyorsabban mehet majd végbe. Li Li, a Geely Automobile Kutatóintézet alelnöke a Protonnal kapcsolatos tervek ismertetésén például azt is elmondta, hogy egy CMA-re épülő modell jelentős mértékű áttervezése csak 18 hónapba telik, szemben az amúgy szükséges 24-30 hónappal.

Az először a 2017-től kapható Volvo XC40-nél használt CMA-re épül a Volvo XC40 Recharge, a Lynk & Co több modellje, és a nyitóképen látható Polestar 2 is.

Az először a 2017-től kapható Volvo XC40-nél használt CMA-re épül a Volvo XC40 Recharge, a Lynk & Co több modellje, és a nyitóképen látható Polestar 2 is. | Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

A CMA lehetővé fogja tenni, hogy a gyáregységekben könnyedén álljanak át más típusok készítésére, ezáltal a gyorsan változó igények mellett is a lehető legmagasabban tartva a kapacitáskihasználást – fejtette ki Oskar Falk, a Geely és a Volvo első közös, Chengdu városában található üzemének vezetője.

Úttörőnek számító stratégia

Az 1986-ban alapított Zhejiang Geely Holding hűtőszekrények alkatrészeinek gyártásával kezdte, ma pedig – mindegyik márkáját együttvéve – évi mintegy kétmillió eladott járművel Kína egyik legnagyobb autógyártója, aminek 22 milliárd dollár értékű Geely Automobile üzletága többet ér, mint például a Fiat Chrysler vagy a Nissan Motor.

Bár a nyugati piacokat célozva más kínai autógyártók, mint például a GAC vagy a Great Wall Motors is kifejlesztették saját padlólemezeiket, a Geely az első kínai vállalat, mely az egységes platformhasználatot minden márkájára ki akarja terjeszteni – derül ki a Reuters cikkéből.

Globális stratégiája ugyanakkor nem csupán a járműfejlesztés optimalizálására terjed ki. A malajziai Protonban három évvel ezelőtt 49,9 százalékos részesedést vásárolt, ma már többségi tulajdonosa a brit Lotus sportautó-gyárnak, a Daimlerben pedig 9,7 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik. Továbbá, jelenleg azon van, hogy egyesítse a 2010-ben felvásárolt Volvo Cars és a Geely Automobile üzletegységeit.

A Kínában összeszerelt autók nyugatra exportálása egyébként már nem a jövő zenéje. A Chengdu városában lévő üzemből kigördülő akkumulátoros elektromos Polestar 2-ket ugyanis már elkezdték Európába, valamint az Egyesült Államokba exportálni. Emellett még az idén a szintén Kínában gyártott Lynk & Co 01 SUV-k Európába szállítása is megkezdődik.

Kiemelt Partnereink