Gyártók A Peugeot nem fog büntetést fizetni

A Peugeot nem fog büntetést fizetni

autopro.hu | 2020.02.14 07:20

A Peugeot nem fog büntetést fizetni

Fotó: Peugeot

Évek óta tudatosan csökkenti flottaszintű emisszióját a Peugeot, ezért a francia márka most külön erőfeszítések nélkül képes teljesíteni azokat az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírásokat, amelyek több autógyártó vezetőinek most álmatlan éjszakákat okoznak.

Jövőre 95, öt év múlva 81, az évtized végére pedig 59 g/km-ben határozta meg az Európai Unió azt a széndioxid-kibocsátási határértéket, amelyet az autópiaci szereplőkkel szemben készülnek érvényesíteni. Amennyiben egy autógyártó Európában eladott járműveinek súlyozott átlagos CO2-kibocsátása meghaladja ezt az értéket, rendkívül magas – akár a cég teljes éves jövedelmét (EBIT) meghaladó mértékű – bírságra számíthat. Fontos megemlíteni, hogy a felsorolt határértékek csupán irányszámok: valójában minden márkára más és más konkrét limit vonatkozik, mégpedig az Európában forgalmazott típusaik átlagos menetkész tömegétől függően. Minél könnyebb autókat gyárt egy cég, annál szigorúbb követelményeket támasztanak vele szemben.


A 2021-es gyártói kibocsátási célok és előrejelzések

A 2021-es gyártói kibocsátási célok és előrejelzések | Fotó: PA Consulting

A könnyűség most nem előny

A Peugeot és társmárkáinak gyártmányai évek óta a legkönnyebbek közé tartoznak Európában, köszönhetően az új generációs, nagy szakítószilárdságú acélötvözeteket alkalmazó architektúrák folyamatos bevezetésének. A cégcsoport típusainak átlagos tömege már 2017-ben is csak 1273 kg volt, miközben a piaci átlag ugyanekkor elérte a 1390 kg-ot. Ez pedig azt jelenti, hogy a francia autógyártónak jövőre nem 95, hanem 91 g/km-re kell csökkentenie flottája átlagos széndioxid-kibocsátását.

Tudatosan készülnek

A termékpaletta folyamatos megújulásának, a meglévő motorizációkat érintő többszáz apróbb innovációnak, valamint az új alternatív hajtásláncok megjelenésének köszönhetően a Peugeot számára teljesíthető mind az idei 95, mind pedig a még szigorúbb jövő évi 91 g/km határérték.

Erről 2019 októberében Jean-Philippe Imparato vezérigazgató nyilatkozott Európa első számú autóipari szaklapjának, az Automotive News Europe-nak.

„Nem fogunk bírságot fizetni. Gyártásunkat már most a [2020-ban] hatályba lépő emissziós előírásokhoz igazítjuk, januártól pedig hetente ellenőrizzük, hogy teljesítjük-e az aktuális uniós előírásokat.”

Nem válik meg a dízeltől

Ehhez a már említett, folyamatos tömegcsökkentés mellett a modellpaletta és a hajtáslánc-választék gondos megtervezésére is szükség volt. Miközben egyes gyártók teljesen száműzték kínálatukból a dízelmotorokat, a Peugeot kitart – párhuzamosan a részben vagy teljesen elektromos hajtásokkal – a technológia mellett, és azt környezetvédelmi szempontból a lehető legmagasabb szintre fejlesztve kínál minden eddiginél ésszerűbb alternatívát vásárlóinak.

A független vizsgálatok rendre igazolják, hogy a modern dízelmotorok hatalmas előrelépést tettek a kritikus károsanyagok (koromrészecske, nitrogén-oxidok) semlegesítése terén, a mindennapi használatban akár tisztábban is üzemeltethetők, mint a benzinmotorok. Utóbbiakat szintén folyamatos fejlesztésekkel teszi mind versenyképesebbé az autógyártó, modern benzinmotorjai teljesítmény-osztályuk legkiválóbb tagjainak számítanak. Ezt igazolják azok az aranyérmek is, amelyeket a márka az elmúlt közel másfél évtized során előbb az 1,6 literes, majd legutóbb az 1,2 literes turbómotorjával évről évre elnyert az Év Motorja nemzetközi versenyen.

Jönnek az e-modellek hazánkba

A belső égésű motorok mellett megjelennek a márka kínálatában a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok is, teljes mértékben a felhasználói szokásokhoz igazodva. Az emissziós normák teljesítése szempontjából a lehető legjobb pillanatban újul meg a márka kisautó-kínálata. A közelmúltban bemutatott második generációs 208-as és 2008-as típusok vadonatúj padlólemezre épülnek, és nem csak modern, tiszta üzemű belső égésű motorokkal, hanem most először zéró helyi károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos hajtásláncokkal is elérhetők lesznek Magyarországon is.

Fotó: Peugeot

Nem lesz portfóliótisztítás

Az e-208 típus iránti kezdeti érdeklődés jóval meghaladta az autógyártó reményeit, a prognosztizált 10 százalék helyett a vásárlók negyede keresi célzottan ezt a típust. Mivel a Peugeot tartósan képes az éves kapacitás 20 százalékát villanymotorral gyártani, a növekvő kereslet hosszú távon sem fog fennakadást okozni a vállalat működésében, valamint a kiszállítások ütemezésében.

Miközben a városi használatra optimalizált kisautók tisztán elektromos hajtásláncot kapnak, a családi és üzleti vásárlók körében egyaránt igen népszerű modellek (az 508-as szedán és kombi, valamint a 3008-as szabadidőjármű) kínálatát az univerzális felhasználást messzemenőkig támogató plug-in hibrid hajtásláncokkal erősíti a Peugeot.

A márka már középtávon részben vagy teljesen elektromos sportmodellekkel egészíti ki kínálatát, így téve hitet a teljes körű emissziócsökkentés mellett. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Peugeot-nak nem kell a modellkínálat megnyirbálásával küzdenie a kibocsátási normák eléréséért: ellenkezőleg, új bevezetésekkel kerülhet közelebb a kitűzött környezetvédelmi célokhoz.

Kiemelt Partnereink