Gyártók A Mercedes-Benz új stratégiája két szóban: luxus és elektromobilitás

A Mercedes-Benz új stratégiája két szóban: luxus és elektromobilitás

autopro.hu/Sz.N. | 2020.10.06 16:46

A Mercedes-Benz új stratégiája két szóban: luxus és elektromobilitás

Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatóságának elnöke. | Fotó: Daimler Media

Bemutatta új stratégiáját a Mercedes-Benz, mellyel strukturálisan magasabb jövedelmezőséget céloz meg. A német gyártó tervei között szerepel, hogy a luxusszegmensben még nagyobb nyereséget érjen el és piacvezetővé váljon az elektromobilitás és a járműszoftverek terén.

„Az elmúlt években számos nagyszerű dolgot hajtottunk végre, ide sorolom: a dizájnt, a terméktechnikát, a márkafrissítést és az eladások növelését. Ezeknek köszönhetően a Mercedes-t sikerült ismét a csúcsra emelnünk, azonban a volumenbeli siker profitban való megjelenését illetően még nem használtunk ki minden lehetőséget. Emiatt látjuk szükségét annak, hogy új stratégiát vezessünk be. Célunk, hogy a világ legvágyottabb autóit teremtsük meg. Mindez nem jelent mást, minthogy luxusmárkaként építsünk az erősségeinkre a gazdasági érték növelése érdekében és javítsuk a termékportfóliónk sokszínűségét és pozicionálását. Megerősítjük egyedi almárkáinkat: az AMG-t, a Maybach-ot, a G-t és az EQ-t. Stratégiánk lényege, hogy kevesebb energiát fordítsunk a nem alapvető tevékenységekre és azokon a területeken nyerjünk, amik valóban lényegesek: az elektromos járművek és a saját autószoftverek terén” – foglalta össze a Mercedes-Benz új stratégiáját Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatóságának elnöke.

Az újragondolt stratégiával a vállalat megerősíti az elektrifikáció iránti elkötelezettségét a teljes termékportfóliót illetően és az Ambition 2039 célkitűzéseivel összhangban az eltökéltségét, hogy teljes mértékig szén-dioxid semleges vállalatként működjön. A Mercedes-Benz új stratégiája hat elemre épül.

Gondolkodj és viselkedj úgy, mint egy luxusmárka

A luxus mindig is a Mercedes-Benz lételeme volt. A jövőben a márka ismét a luxusra összpontosít, ami az összes termék, az ügyfél interakciók és a digitális technológia szerves részévé válik. A vállalat átalakítja termékportfólióját, a márka kommunikációs és értékesítési hálózatát, hogy valóban luxus élményt nyújtson.

Fókuszban a nyereséges növekedés

A gyártó átalakítja piaci stratégiáját, melynek célja, hogy megtalálja a megfelelő egyensúlyt a volumen, az árazás és a csatornák egyvelege között. A magasabb jövedelmezőség biztosítása érdekében a Mercedes-Benz termékfejlesztési erőforrásait és tőkéjét a piac leginkább jövedelmező területeire és azokra a szegmensekre összpontosítja, amelyekben versenyez.

Ügyfélkör növelése az almárkák bővítésével

A Mercedes-Benz olyan rendkívül erős almárkákkal rendelkezik, mint az AMG, a Maybach, a G és az EQ, melyeket az újragondolt stratégia új szintre emel. Az AMG-t 2021-ben a nagyfokú elektrifikációval egy új lépcsőfokra helyezik. Sőt, az almárka Forma-1-gyel való kapcsolata is mélyülni fog jövőre, mellyel egyértelműen a Mercedes nagy teljesítményű márkáját képviseli. A Maybach esetében globális lehetőségeket keresnek, megduplázzák méretét és elektromos modelleket is piacra dobnak. A legendás G iránti igény már jelenleg is meghaladja a kapacitásokat, aminél csak további növekedést várnak, valamint a modell elektromos változatát is bevezetik. Az EQ márkával a Mercedes-Benz csúcstechnológiás termékekkel, elektromos architektúrákra építve kíván új közönséget megszólítani.

Új szintre emelni az ügyféllojalitást

A Mercedes-Benz még szorosabb kapcsolat kiépítésére törekszik vevőivel, mint eddig bármikor. A vállalat a még erősebb fogyasztói lojalitás, a magasabb számú ismételt vásárlásokra és az ismétlődő bevételek gyors növelésére törekszik, utóbbit a szolgáltatásokkal és az alkatrészekkel, valamint egyre inkább az Over-the-Air (OTA) frissítésekkel és előfizetési szolgáltatásokkal tervez elérni. Az összekapcsolt autók egyre növekvő száma jelentős bevételi lehetőségeket biztosít a jövőben, mivel a tervek szerint a Mercedes-Benz flotta 2025-ig eléri a 20 millió teljes mértékig összekapcsolt járművet.

Vezető szerep az elektromosság és az autószoftverek terén

Az „Electric First” elektromobilitási fókuszú stratégiája részeként a gyártó négy teljesen új, a nagyméretű Elektromos jármű architektúrára (EVA) épülő modell bevezetéséről adott számot. Elsőként az EQS luxus szedán kerül majd piacra 2021-ben, 700 kilométeres hatótávval (WLTP). ezt követi majd az EQE, az EQS-SUV és az EQE-SUV. 2025-ben számos további modellel bővül a gyártó elektromos kínálata, melyek a második teljesen új elektromos platformra épülnek majd, a Mercedes-Benz moduláris architektúrájára (MMA), melyet kompakt és közepes méretű autókhoz terveznek.

A német gyártó még egy izgalmas lépést tett az elektromos járműfejlesztés felé a Vision EQXX technológia program bejelentésével, melynek célja, hogy egyedülálló hatékonyságú és hatótávval rendelkező elektromos modelleket fejlesszenek.

Az autószoftvereket illetően a Mercedes-Benz bemutatta saját, szabadalmazott MB.OS operációs rendszerét, melyet házon belül fejlesztenek és a tervek szerint 2024-ben vezetnek be. Mindez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy összefogja a járművei összes területének és fogyasztói interfészeinek ellenőrzését.

Alacsonyabb költségalap, csökkenő ipari lábnyom

A Mercedes-Benz jelentős új lépéseket fog tenni a költségalap csökkentése és az ipari lábnyom javítása érdekében a 2025-ig tartó időszakban. A fix költségeket 2025-re 20 százalékkal nyomják vissza a 2019-es év értékeihez képest, csökkentett kiadások, kapacitás-kiigazítások és alacsonyabb személyi költségek révén. A 2019-es szinthez képest a változó költségeket évente nettó 1 százalékkal fogják redukálni, beleértve az anyagköltségek megnövelt és meghosszabbított megtakarítási céljait.

Az új stratégia és a pénzügyi céljai

Az új megközelítésnek köszönhetően az új Mercedes-Benz stratégiával javítani tervezik a kereskedelmi teljesítményt a jobb árképzés, az átfogó termékportfólió és az ismétlődő bevételek növekedése révén. A fejlesztéseknek, a költségekkel és az ipari lábnyommal kapcsolatos jelentős intézkedésekkel kombinálva, strukturálisan magasabb jövedelmezőséget kell eredményezniük. 2025-re a Mercedes-Benz AG arra törekszik, hogy az eladások megtérülése (RoS) egy közepes vagy magas egyjegyű tartományba essen, még kedvezőtlen piaci körülmények között is. A vállalat célja, hogy erős piaci környezetben akár kétszámjegyű árrést érjen el.

Kiemelt Partnereink