Gyártók A leggazdagabb vietnami 600 milliárdot költ, hogy amerikaiaknak adjon el autókat

A leggazdagabb vietnami 600 milliárdot költ, hogy amerikaiaknak adjon el autókat

autopro.hu/Sz.K. | 2019.12.25 16:33

A leggazdagabb vietnami 600 milliárdot költ, hogy amerikaiaknak adjon el autókat

A féléves vietnami autóipari startup, a VinFast mögött álló milliárdos olyan mutatványt tervez, amit még a Toyota és a Hyundai sem tudott fiatal korában megtenni, el akar adni egy autót az Egyesült Államokban.

Hirdetés

Pham Nhat Vuong, a délkelet-ázsiai ország leggazdagabb embere, és az új autógyártó tualjdonosa annyira szeretné, hogy 2021-ben amerikai piacra kerüljenek autói, hogy 2 milliárd dollár (600 milliárd forint) saját tőkét fektet be a cél érdekében. Beruházása a vállalat tőkebefektetéseinek felét teszi ki. A BMW motorral rendelkező autókat idén kezdték el leszállítani a vietnami fogyasztóknak, és az VinFast célja, hogy elektromos járművek területén bővítsen.

Az 51 éves iparmágnás elmondta, hogy a vállalat célja, hogy világmárkát hozzon létre. Szerinte nehéz út áll előttük és sok erőfeszítésre lesz szükség, de ez az egyetlen járható ösvény.

A VinFast csupán a kínai autógyártók vízióit akarja megvalósítani, és reméli, hogy ellentétben a kínaiakkal, neki ez sikerülni fog. A startup saját részvényeinek 10%-át tervezi eladni, hogy pénzt gyűjtsön az ambiciózus projekthez.

Az autógyártó Pham Nhat Vuong elmondása szerint öt évig nem lesz nyereséges, ráadásul a helyi piac túl kicsi, így a tengeren túli eladások jelentik a jövedelmezőség kulcsát. A VinFast azt szeretné, hogy az Egyesült Államok, és más, szigorú károsanyag-kibocsátási és baleseti előírásokkal rendelkező országok foyasztóinak igényeit kielégítse.

Óriás akadályok

A VinFast első elektromos autója 2021 végén gördül le a gyártószalagról, de Pham Nhat Vuong azt mondta, hogy ezeket a járművek már 2021-ben exportálják majd az USA-ba, Európába és Oroszországba.

A ZoZo Go LLC autóipari tanácsadó vezérigazgatója, Michael Dunne elmondta, hogy a VinFastnak számos nagy akadályt kell megugrania ahhoz, hogy Vietnamon kívül is labdába rúgjon. Szerinte kell egy kis idő, mire a vállalat versenyképessé válik az Egyesült Államokban. – A világ legkeményebb piaca – tette hozzá. – Stabil márkanévre van szükség hozzá.

Sokan inkább egy használt Honda vagy Toyota kocsit vesznek, mint egy új, számukra ismeretlen márka autóját. A vietnami vállalatnak ráadásul évente legalább 100 ezer autót kell legyártania ahhoz, hogy az ára versenyképes legyen. Globális márkává akarnak válni, továbbá fel kell állítaniuk egy alkatrész és szerviz hálózatot is. A VinFast-nak először a kisebb délkelet-ázsiai piacokra kell betörnie.

A startup eddig egy háromajtós, egy szedán és egy SUV modellt dobott piacra, mindegyiket alacsony áron. A vállalat 2025-re évente 500 ezer autót akar gyártani. Mindemellett elektromos robogókat is gyárt.

Veszteségesség

Pham Nhat Vuong szerint a következő években a VinFast-ot működtető Vingroup csoportnak rengeteget kell költenie, hogy fedezze a VinFast veszteségeit, melyek magukba foglalják a pénzügyi területet, az értékcsökkentést, és azt, hogy az autókat olcsón kínálják.

Pham Nhat Vuong főként a VinFast-ra fókuszál, a Vingroup csoport többi egységét arra utasította, fogják vissza költségeiket, hogy több pénzt lehessen a startupba fektetni. Az autógyártó további kölcsönökért folyamodik a jelenlegi 1,95 milliárd dolláros (577 milliárd forintos) nemzetközi tartozási mellett – írta meg az Automotive News.

– Szeretnénk egy olyan vietnami márkát létrehozni, amely világszínvonalú hírnevet szerzett magának – mondta Pham Nhat Vuong. – A legnagyobb kihívás az, hogy a vietnami termékek nem rendelkeznek nemzetközi hírnévvel. A többi ország számára Vietnam továbbra is egy szegény, hátrányos helyzetű ország. Meg kell találnunk a piachoz vezető utat, és be kell bizonyítanunk, hogy termékeink egy dinamikus, fejlődő Vietnamot képviselnek, amely elérte a világszínvonalat.

Borítókép: vinfast.vn

Hirdetés

Kiemelt Partnereink