Gyártók A Kia most tényleg megmutatta: tudja, mi az a prémium

A Kia most tényleg megmutatta: tudja, mi az a prémium

Pörge Béla | 2023.11.26 16:23

A Kia most tényleg megmutatta: tudja, mi az a prémium

Fotó: Pörge Béla

Szinte akkora, mint egy furgon, mégis úgy gyorsul, mintha puskából lőnék ki. Akár nagyobb társasággal is eljuthatunk vele a tengerig, az utastérbe pedig újrahasznosított anyagok is vannak – kipróbáltuk a Kia EV9-et.

Márciusban mutatkozott be a Kia EV9, hozzánk októberben jutott el, a bemutatójára pedig novemberben került sor – a rendezvényen természetesen részt vett az auopro.hu is, beszámoltunk a Kia elektrifikációs terveiről és az EV9 néhány technológiai adatáról is. De a lényegről, az első benyomásokról, a vezetési élményről még nem esett szó!

Csak gyorsan vegyünk át pár részletet az elején: a hátsókerékhajtású verzió hétszemélyes, hatótávolsága 563 kilométer, teljesítménye 150 kilowatt, avagy 203 lóerő. Ennek a verziónak a kiinduló listaára 30 millió forint. A GT-line részeként érkező, két csomaggal ellátott hatszemélyes kivitel ára 33,6 millió forint. Ez az autó „csak” 505 kilométeres hatótávolságot ígér, cserébe 283 kilowatt, azaz 384 lóerő a teljesítménye.

Tényleg prémium

Az EV6 után lassan már elcsépelt azt írni és mondani, hogy „igen, ez a Kia már nem az a Kia”, de az EV9 még tovább emelte a tétet: ez egy vérbeli prémiumautó. Egyelőre csak egy rövid teszten próbáltuk ki a modellt, de ennek megállapítására ez is elég volt. Hihetetlenül kényelmes, elektromosan állítható az ülés, de ne ám csak elől, még a hátsó sorban is! A kormány fogása szintén rendkívül kellemes, bár az egyes kapcsolók elrendezése finoman szólva is érdekes, erről kicsit később.

Az utastér hatalmas, tágas, bőven alkalmas családi autónak is a modell, de akár baráti társasággal is útnak lehet vele indulni egy nagyobb túrára – már persze ha meg tudjuk fizetni az EV9-et.

Fotó: Pörge Béla

Fotó: Pörge Béla

Elektromos autótól elvárható módon csendes gép ez is, bár közel két és fél tonna, de ez a gyorsulásban sem zavarja meg, megy, mint a golyó. A Pilis útjain volt szerencsém menni egy kört az autóval igen mostoha állapotban lévő utakon, de ebből keveset éreztem, azaz a felfüggesztés is magas szintet képvisel.

A prémium érzést emelik a különböző vezetéstámogató funkciók is, az adaptív tempomattól kezdve a sávtartáson át a kamerákig, bár nyilván minden kipróbálásara nem volt lehetőségem. Az biztos, hogy sok hibázási lehetőséget nem ad az EV9 egy figyelmes sofőr számára.

Meg kell szokni

Természetesen egy ekkora autót meg kell szokni, például nem szívesen intézném vele a nagybevásárlást így az ünnepek közeledtével egy tömött plázában – és nem azért, mert ne férne el benne bármi. Viszont az öt métert meghaladó szélességgel még alaposan bekamerázva sem egyszerű centizi, főleg ekkora értékű autóval.

Amit talán nehezebben lehet megszokni, az néhány kapcsoló elhelyezése – egyáltalán nem egyértelmű, hol kell beindítani az autót (egy bajuszkapcsoló belső végén a kormány tövében), a kormányváltó visszahozása pedig már-már radikális megoldás. Nyilván ezt nem úgy kell elképzelni, mint egy régi Wartburgon, de a kis kapcsoló tekergetése a kormány mellett nem éppen az első gondolatom volt, amikor hátramenetbe kellett kapcsolni.

Fotó: Pörge Béla

A jót nem nehéz megszokni, ám elsőre így is furcsa volt a belső visszapillantó tükör helyén kamera. Ez persze egy nagyon hasznos elem, jelentősen megkönnyíti a tolatást, egyben szórakoztató is látni, ahogy hátulról tolna lefelé egy SUV a szűk kis utcákban, miközben az autó pittyeg, hogy túllépem a 30-as korlátozást.

Kiváló autó tehát az EV9 az első benyomások alapján is, ezért azonban mélyen a zsebbe kell nyúlni, az alapmodell indulóára harmincmillió forint – valódi prémiumár egy valódi prémiumautóért.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink