Gyártók A GM-mel közösen fejlesztene hidrogénes teherautót a Navistar

A GM-mel közösen fejlesztene hidrogénes teherautót a Navistar

autopro.hu/V.M. | 2021.02.04 07:23

A GM-mel közösen fejlesztene hidrogénes teherautót a Navistar

Fotó: Navistar MediaRoom

A Volkswagen érdekeltségébe tartozó amerikai Navistar teherautó-gyártó többek között a General Motors-szal együttműködve kezd egy hidrogén üzemanyagcellás teherautó és az azt támogató töltőhálózat fejlesztésébe.

A Navistar az RH sorozatú nyerges vontatójából tervez egy hidrogénhajtású variánst készíteni a GM üzemanyagcelláit használva. A 2024-től kapható jármű tervezett hatótávolsága több mint nyolcszáz kilométer.

A Navistar kisebbségi részesedést fog szerezni az amerikai OneH2 hidrogéntechnológiai vállalatban. A OneH2 töltőberendezéseket fog szállítani, illetve több mint kétezer teherautót fog értékesíteni fuvarozó cégeknek.

Az akkumulátoros elektromos teherautókat is fejlesztő Navistar felvásárlásáról 2020 novemberében állapodott meg a Volkswagen AG teherautó üzletága, a Traton SE. A megállapodás értelmében 3,7 milliárd dollárt fizet a Navistar még nem tulajdonában lévő részvényeiért. Az ügylet lezárulta 2021 közepén esedékes.

Érdekesség, hogy ugyancsak tavaly novemberben a Navistar a Cummins motorgyártóval is megállapodott egy üzemanyagcellás nyerges teherautó fejlesztéséről – derül ki a Reuters cikkéből.

Sokan lépnének be az új piacra

A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák a teherautó-gyártókat is alternatív hajtásmódok kutatására kényszerítik, így hát a Navistar mellett már számos más vállalat is fejlesztéseket folytat a zéró emissziós hidrogénhajtás területén.

Az Egyesült Államokban egyikőjük a szintén GM-mel kooperáló Nikola, ami 2021 végén akarja megkezdeni a teszteket az első hidrogénes teherautójának prototípusával. A járműhöz a GM fogja szállítani az üzemanyagcellás rendszert.

A Toyota a Hino USA-val együttműködve az észak-amerikai piac számára fejleszt egy üzemanyagcellás kamiont, a remények szerint az első demonstrációs járművön pedig már 2021 első felében elkezdődhetnek a tesztek.

A koreai Hyundai tavaly ősszel adta át az első XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsikat a svájci megrendelőinek. A vállalat Európa többi országában, az USA-ban és Kínában is piacra kívánja vinni hidrogénes teherautóit.

Európában több gyártó is fejlesztést folytat a hidrogénes hajtás terén. A Navistarhoz hasonlóan a VW érdekeltségű Scania és MAN egyaránt kísérletezik a hidrogén belső égésű motorban használatával, a Daimler Trucks, az Iveco és a Volvo Csoport pedig tavaly decemberben egyezett meg egy hidrogénnel hajtott modell közös tervezéséről, aminek gyártása az évtized vége felé indulhat.

Kiemelt Partnereink