Gyártók A Dacia kitart a megfizethetőség mellett

A Dacia kitart a megfizethetőség mellett

autopro.hu/P.B. | 2023.11.30 04:20

A Dacia kitart a megfizethetőség mellett

Fotó: Dacia

Nőnek a vásárlói igények, szigorodnak a szabályozások, hódít az elektromos átállás – ezek a tényezők mind az új autók drágulását okozzák. Egyre kevesebb az átlagemberek, a középosztály számára is megfizethető új modell, különösen az egyébként legnépszerűbb SUV-szegmensben. A Dacia Duster állja a sarat.

Megjelent a Dacia Duster harmadik generációja – a Renault román leányvállalatának több slágerterméke is van: a Sandero többször is vezette az európai eladási listákat, a Spring a legkönnyebben elérhető elektromos modell, míg a Duster a legolcsóbb SUV az európai piacon – ami a világ számos országában nem is létezik ezen a néven, mert ott Renault emblémával fut, de egyes piacokra a Nissan is gyártja.

Két generáció alatt, a 2010 óta eladott 2,2 millió példányával a Duster megfizethető, mégis komoly és mindenekelőtt menő SUV szimbólumává vált. Azonban minden egyes új kiadással egyre nehezebb megfelelni ennek a szerepnek - a szigorodó brüsszeli szabályozás nem könnyíti meg a fejlesztők dolgát, de nőnek a vásárlói elvárások is. Az új Duster árát továbbra is 20 ezer euró alatt tartja a Renault, vagyis elvileg Magyarországon is nyolcmillió forint alatt indul majd az ára.

Nincs radikális változás a külsőben

Szinte változatlan formája ellenére újnak hat az autó, ez a karakteres és némileg szigorúbb megjelenésnek, és egy kis plusz díszítésnek köszönhető. Belül már több változás érezhető: 2,66 méteres tengelytávjával és 4,34 méteres hosszával több helyet kínál az autó, de nem is ez a lényeg, hanem a digitalizáció. A kormány mögött animált műszerek és egy nagy érintőképernyő található, azaz a megfizethető új modellekbe is lecsorgott számos digitalizált megoldás.

Ezt a Duster új architektúrája teszi lehetővé. A román leányvállalatnak korábban a régi Renault technológiát kellett használnia, most azonban már a legújabb platformhoz férnek hozzá, így a Duster ugyanazokra az alapokra épül, mint a Clio és társai.

Az elektrifikáció útjára lépett a Duster is

Az autó háromféle hajtással elérhető: van tisztán benzines, gázüzemű és hibrid verzió is. Utóbbi verzióban a 1,6 literes, 94 lóerős szívó benzinmotort társították egy 49 lóerős villanymotorhoz. lesz mellé hagyományos, háromhengeres, legfeljebb 100 lóerős benzines és gázos verzió is.

Denis Le Vot, a Dacia márkafőnöke szerint a cég nem sieti el az elektromos átállást, de amennyiben maradnak az EU tervei a 2035-ös átállásra, akkor legkésőbb 2030-ra minden Dacia-modellből lesz tisztán elektromos verzió – a Dusterből is. Hogy az mennyire lesz megfizethető, az a jövő zenéje.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink