Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A chiphiány ellenére is jó éve volt a Renault-nak
A Renault Csoport az előző esztendőben 2,696 millió autót értékesített, ami 4,5 százalékkal elmarad a 2020-as számtól. A chiphiánynak betudható visszaesés ellenére egyáltalán nem volt rossz éve a vállalatcsoportnak.
A Renault sikerként értékeli, hogy a 2020-ban bevezettet új stratégiájának megfelelően növelni tudta eladásait a leginkább nyereséges szegmensekben.
Emellett azonban azt is sikerként könyvelheti el, hogy a névadó Renault márka európai személyautó-eladásainak tavaly már a 30 százalékát adták az E-Tech elektromos autók, szemben a 2020-as 17 százalékkal.
Ami azt illeti, a Renault-nak szüksége is van az elektromos modellek eladásainak felfutására, ugyanis 2030-ra Európában kizárólag tisztán elektromos modellek forgalmazására tervez átállni.
Nem vesztett népszerűségéből a Dacia
Jót hozott az elmúlt év a Dacia számára is, aminek járműveiből 537 ezer darabot, 3,1 százalékkal többet adtak el, mint 2020-ban. Az európai magán vásárlói piacon a márka 6,2 százalékos részesedésre tett szert, amivel a rangsor harmadik fokára küzdötte fel magát.
Az Alpine sportautók kiszállításai éves összevetésben 74 százalékkal, 2659 darabra nőttek, míg a Lada, 21 százalékos piaci részaránnyal, valamint a megelőző évvel közel megegyező 385 ezer darabos értékesítéssel megőrizte vezető pozícióját Oroszországban.
A csoport szintű értékesítések mintegy 63 százalékát adó Renault márka járműveiből 1,693 milliót szállítottak ki, ami 5,3 százalékos csökkenés 2020-hoz képest.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!