Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A behemótok helyett a kisautók felé kacsintana a Ford
A jövőben a nagy járművek helyett kisebb elektromos autók fejlesztésébe szeretne több pénzt fektetni Ford. Az amerikai autógyártó-óriás azt feltételezi, hogy az egész iparágra kiterjedő tendencia lesz a kisebb e-autók felé fordulás.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója szerint a koronajárvány idején az elektromos autók iránt gyorsan növekvő kereslet túlzott várakozást szült a jövőbeli keresletről, most azonban az látszik, hogy kevesebb e-autó fogyott, mint amire a gyártók számítottak. Ennek ellenére Farley szerint az elektromos autók fejlesztésére kell koncentrálni, mert ez lesz a trend a jövőben.
A Ford többek között azzal takarítana meg pénzt, hogy lemond az ügyfeleket kevéssé érdeklő funkciókról. A Ford menedzsere, Kumar Galhotra példaként az automata parkolórendszert említette, amelyet szerinte „nagyon-nagyon kevesen használnak”. Így a Ford eltávolíthatja a funkciót – és járművenként 60 dollárt takaríthat meg, ami körülbelül évi 10 millió dollárt tesz ki.
A megtakarításra szükség van, mert a Ford a 2023-as év utolsó negyedében bőséges veszteséget könyvelhetett el. A Fordnak a december végével záródott három hónapban 526 millió dollár, részvényenként 13 cent adózás utáni vesztesége keletkezett, míg 2022 utolsó negyedévét 1,29 milliárd dollár, részvényenként 32 centes adózott nyereséggel zárta.
Az egész év már nem sikerült olyan rosszul
A Ford bevétele éves összevetésben négy százalékkal, 46 milliárd dollárra nőtt. A vállalat bevétele tavaly 11 százalékkal, 176,2 milliárd dollárra nőtt, az adózott eredmény 4,3 milliárd dollár lett a 2022. évi kétmilliárd dollár veszteséget követően. A korrigált kamatfizetés és adózás előtti eredménye (EBIT) 10,4 milliárd dollár volt 2023-ban, a cég ezt 10-10,5 milliárd dollárra várta.
Az elektromos autók részlegében az üzemi veszteség 1,57 milliárd dollárra nőtt. Ezzel szemben a haszonjárművek üzletága 1,8 milliárd dolláros üzemi nyereséget termelt. Ezen túlmenően a Ford 813 millió dollárt keresett a belső égésű motoros és hibrid járművekből – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!