Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túltolta a Fiat a számlázást, háborognak a kereskedők
Komoly hibát (vagy statisztikai cselt?) ejtett az olasz márka értékesítési osztálya, hiszen a hivatalos viszonteladók számára hatezer olyan kocsit szállított és számlázott le, melyet nem is igényeltek.
Nagyjából hatezer személy- és kisteherautó miatt feszült egymásnak a Fiat Chrysler Automobile olasz márkája és annak kereskedői, ugyanis a gyártó ennyi kocsit szállított le előzetes egyeztetés nélkül a szalonokba. Az eladók még februárban fedezték fel a meg nem rendelt példányokat az értékesítési adatbázisokban, írja az Automotive News Europe.
Az érintett Tipo személykocsik, illetve a Ducato furgonok miatti nézeteltérést tovább súlyosbítja, hogy azok felszereltsége, műszaki paraméterei a kevésbé keresett kombinációjúak, így várhatóan eladásuk még nehezebben megy majd. Ha mindez még nem lenne elég, egy kereskedő nyilatkozata szerint a Tipo modellekből az optimális készletszinthez (1,5-2 hónap) képest amúgy is több darab, nagyjából 8-9 hónapra elegendő vár eladásra a szalonokban. Egy másik értékesítő azt nehezményezte, hogy a gyártó egyetlen éjszaka alatt ötezer olyan kocsit számlázott ki, melyekből havonta mindössze négyezer példány fogy.
Az autógyártó nem kívánta kommentálni a 90 millió euró értékű készlet esetét, így nem tudni, hogy egyszerű adminisztrációs hibáról, vagy épp a statisztikák kozmetikázásáról van szó. Bár utóbbi lehetőség elsőre furcsának tűnhet, Sergio Marchionne már korábban elárulta, értékesítési szempontból 2017 első három hónapja lehet az év leggyengébb időszaka. Ez ad alapot azoknak a találgatásoknak, melyek szerint a hatezer problémás példányt a gyártó azért számlázta ki, hogy a fontosnak számító hazai piacon még az első negyedéves értékesítések között mutathassa ki azokat.
Az olasz Fiat-kereskedőket tömörítő UCIF mindenesetre szorgalmazza az eset tisztázását, ezen felül pedig azt javasolja a forgalmazóknak, hogy a jövőben egyszerűen ne vegyék át a meg nem rendelt modelleket.