Gyártók Százmilliárdos járműbeszerzés a láthatáron?

Százmilliárdos járműbeszerzés a láthatáron?

MTI | 2016.02.15 08:27

Százmilliárdos járműbeszerzés a láthatáron?

Óriási beruházás révén, uniós források bevonásával újulhatnak meg a főváros környékén futó kötött pályás vonalak, amelyekhez nyilvánvalóan új szerelvényekre is szükség lesz.

Uniós források felhasználásával, több száz milliárd forintból újulnak meg a MÁV szabványait is figyelembe véve az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő HÉV-pályák, amelyeket új szakaszok építésével össze is kötnek az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival - értesült kormányközeli forrásokból a Magyar Idők.

Felújítás helyett inkább lecserélnék a régi szerelvényeket...

A lap felidézte Tarlós István főpolgármester tavaly októberi kijelentését, miszerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók, összességében 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására - fogalmazott a napilap.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark - a csepelivel együtt - teljes megújításához szükséges összeget, azonban a lap szerint ennyi pénz uniós forrás nélkül nem teremthető elő.

Budapest fejlettsége révén a fővárosi tulajdonú BKV számos uniós pályázatból kimarad, ellenben a MÁV számára több forrás is nyitva áll.

A Stadler szívesen vállalná a megbízást

Mindeközben az elmúlt két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére. A Stadler például készen áll HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb - idézte a lap Dunai Zoltán, a svájci vállalat szolnoki üzemének ügyvezető igazgatója korábbi nyilatkozatát.

Kiemelt Partnereink