Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Robotkarok formálhatják az acéllemezeket a Nissannál
Olcsó, rugalmas módszert fejlesztett a Nissan az acél elemek gyártásához. A költséges szerszámok és sajtolóberendezések helyett robotok láthatják el az egyes gyártási folyamatokat. A tömeggyártásban való alkalmazásához azonban dolgozni kell még a gépek sebességén.
Kis volumenű gyártás során különösen jól működik a technológia, amelyet közel öt éve alkalmaznak már. A tömeggyártás során sebességük miatt azonban alkalmatlanok a robotok egyelőre – egy jármű karosszériájának kialakítása ezzel a módszerrel akár 19 órát is igénybe vehet, ez pedig rengeteg idő.
A módszer mellett szól azonban az ára – a hagyományos sajtolási folyamathoz alkalmazott berendezések csupán egytizedébe kerül a robottechnológiát alkalmazó módszer. Emellett a sajtolóberendezések gyártásának átfutási ideje 1 év, a robotoké csak 3 nap.
Robotkarok ujjakkal
A módszer során robotkarokkal dolgoznak, melyek mindegyikén ujjakra hasonlító elemek találhatók – ezek segítenek az acéllemez megformálásában, a lemez mindkét oldaláról. A kétoldali megformálásra a pontosabb kialakítás miatt van szükség.
Például a Nissan prémium márkája, az Infiniti a Prototype 9 motorházát a robotkarokkal készítette el. Kis mennyiségű alkatrész készítésekor hatékonyan alkalmazható – versenyautókhoz, személyre szabott járművekhez, de akár műemlék táblákhoz is. Így azok az alkatrészek is könnyen pótolhatók, melyeket már régóta nem forgalmaznak.
A tömeggyártás megkönnyítése a cél
Takashi Tomiyama, a vállalat termékfejlesztésért és kutatásért felelős igazgatója elmondta, hogy a szakértők jelenleg azon dolgoznak, hogyan lehetne tömeggyártásra alkalmassá tenni a technológiát.
A gyártó emellett a már kész karosszéria-elemek felületének minőségén is javított egy kis súrlódású, gyémánt bevonattal ellátott szerszám segítségével. Mindkét technológiát számítógépes programozás segítségével fejlesztették tovább – írja az Automotive News.
Nyitókép: global.nissannews.com