Gyártók Régiós kihívóra akadt a komáromi BYD

Régiós kihívóra akadt a komáromi BYD

Kuthi Áron | 2019.07.10 11:01

Régiós kihívóra akadt a komáromi BYD

A kínai Yinlong nagyvállalat azt ígéri, legkésőbb 2019 végén elektromos buszok gyártásába kezd Belgrádban, és ehhez kétszáz munkavállalót tervez szerződtetni.

A Yinlong a Lanzhou Guangdong New Energy Automobile (LGNEA) közbeiktatásával vette meg még márciusban a nagy múltú, még 1923-ban alapított Ikarus, később Ikarbus nevű, eladósodott vállalatot. A Yinlong vezetője azt nyilatkozta, az első megrendeléseket már meg is kapta a vállalat.

A Belgrád Zimony (Zemun) nevű kerületében található telephely kapacitása évente 250 busz, jelenleg alacsonypadlós városi és távolsági buszokat gyártanak, írja a főként gazdasági híreket szolgáltató Seenews.com balkáni hírportál.

Névvita az Ikarusszal

A Szerb-Horvát-Szlovén Királyság idején alapított Ikarus kezdetben repülőket gyártott. Az 1950-es évektől kezdve fordultak rá a buszgyártásra, majd teljesen áttértek erre. A kommunista érában még nem volt gond, hogy két ugyanolyan nevű, de egymáshoz semmivel nem kötődő, csupán profilazonos gyár működik két szomszédos országban. De a cég 1992-es privatizálásával névvita alakult ki a magyar Ikarus és köztük, aminek az lett a vége, hogy a szerb vállalat kényszerült névváltásra.

A Komáromban megtelepedett BYD-nek persze van egy kis időbeli előnye, itt tavaly év végén gördült le a gyártósorról és adták át Salgótarján városának az első nulla emissziós szóló buszt. A BYD expanziója a 2017-es gyárnyitással természetesen nem állt meg Magyarországon, friss hír, hogy a kínai gyártó Kanadában nyitott egy 13 000 négyzetméteres üzemet.

De visszatérve a Yinlongra, ők sem hagyták ki Magyarországot. A Széles Gábor érdekeltségébe tartozó Ikarus Global Zrt. 2017-ben Ikarus-Yinlong Járműgyártó Zrt. néven alapított céget közösen a kínai Hangzhou Chenggong Enterprise-zal. A vállalat profilja jármű- és járműkarosszéria-gyártás illetve kereskedelem.

Kiemelt Partnereink