Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német mozdonygyárat vesz a kínai óriás
Egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának felvásárlásával belép az Európai Unió piacára a kínai CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplője – írta a Die Welt című német lap.
A kínai állami vállalat a vasúti infrastruktúra területén aktív Vossloh mozdonygyártó részlegét vásárolja meg, várhatóan nagyjából 10 millió euróért (3,3 milliárd forint). Az ügylet véglegesítéséhez az uniós és a kínai hatóságok hozzájárulása is szükséges – közölte a Vossloh.
Tisztítják a profilt, a kínaiak meg épp itt vannak
A frankfurti tőzsdén szereplő részvénytársaság elsősorban úgynevezett sínleerősítő rendszerekkel foglalkozik. Mozdonygyártó részlege Kielben működik, 500 alkalmazottal. Dízelmozdonyokat gyártanak, évente 35-40 darabot, a járműveket főleg rendezőpályaudvarokon használják.
A Vosslohnál már 2017-ben elhatározták, hogy felhagynak a mozdonygyártással, és közleményük szerint örömmel zárják le a részleg értékesítésének "hosszadalmas és kihívásokkal teli" folyamatát.
A CRRC ZELC – a kínai cégcsoport mozdonygyártó leányvállalata, amely átveszi a részleget – "optimális stratégiai partner, amelynek megvannak a kellő erőforrásai, hogy hosszú távon sikeresen fejlessze tovább a mozdonygyártó üzletágat" – közölték.
Amitől tartottak, az az ajtón kopogtat
A Die Welt kiemelte, hogy a CRRC a Siemens "rettegett riválisa", és a német vállalat éppen a kínai cég terjeszkedése miatt kezdeményezte vasúti üzletágának egyesítését egy másik versenytárssal, a francia Alstommal. A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy a repülőgépeket gyártó Airbus mintájára létrejöjjön egy nagy páneurópai vasúti társulás, amely képes versenyezni Kínával a globális piacon. Azonban az EU piacának versenyhatóságaként működő Európai Bizottság az év elején megvétózta a tervezett fúziót.
Hogy milyen, Európa versenyképességét illető veszélyeket hordoz magában a Siemens-Alstom egyesülés Európai Bizottság általi elkaszálása, arról ebben a cikkben írtunk bővebben. |