Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem véletlenül sürgeti a BMW, hogy Kínában gyárthassa az elektromos Minit
A BMW csoport tárgyalásokat folytat Kína legnagyobb városi terepjáró (SUV) gyártójával a Mini autók elektromos változatának a gyártásáról.
A gyártó szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát a Great Wall Motors céggel, amellyel mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet.
Nem véletlen a BMW sietsége. Kína ugyanis szigorú kvótát vezet be az "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására és értékesítésére 2019-től.
A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük és az arány évről évre fokozatosan emelkedik majd.
A NEV modellek értékesítésének a kínai autópiacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót.
A BMW azt közölte, hogy a Mini első elektromos változata Nagy-Britanniában, oxfordi gyárában készül majd 2019-től.
Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami igen jelentős, 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest.
Kína a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el. Ez több mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség.
A BMW tavaly 35 ezer Mini autók adott el Kínában, amivel a márka negyedik legnagyobb piaca volt.