Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem mindegy az államnak, kié lesz a Dunakeszi Járműjavító
Bár svájci és orosz kérője is akadt az eladó sorban lévő Dunakeszi Járműjavítónak, a magyar állam itthon tartaná a pár éve a Bombardiertől visszavásárolt vállalatot.
Az MNV további intézkedéseket tesz a Dunakeszi Járműjavító értékesítése érdekében - közölte a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) az MTI-vel, ám az ügylet sikeressége érdekében ezek részleteiről nem adott további tájékoztatást.
Mint a közelmúltban megírtuk, a svájci vonatgyártó Stadler a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel közösen gyártaná le a MÁV által rendelt emeletes vonatok utolsó tételét, ám egyúttal vételi ajánlatot is tett a partner cégre. Ugyanakkor a céget megvette volna az oroszországi Transzmasholding is, amelynek november 29-ig volt lehetősége arra, hogy szerződést kössön.
Az egyiptomi megbízás attól még él
A kormány idén májusban döntött az ügyletről. A kormányhatározat szerint a vevőnek többek között kötelezettséget kell vállalnia a MÁV csoporttal meglévő szerződéses kapcsolatok fenntartására. A dunakeszi cég és az orosz Transmashholding hazai leányvállalata alkotta konzorciumnak az egyiptomi állami vasúttársaság 1300 vasúti kocsi legyártására adott megbízást 2018-ban.
A Dunakeszi Járműjavító Kft. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 8,3 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, szemben a megelőző év 6 milliárd forintos bevételével. A cég nyeresége adózás után 2018-ban 19 millió, 2017-ben csaknem 59 millió forint volt. A céget az állam 2014-ben a vasútgyártó nagyvállalattól, a Bombardiertől vásárolta meg.