Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai akkumulátor-beszállítót vehet a Volkswagen
A Volkswagen mérlegeli annak a lehetőségét, hogy részesedést vásároljon valamelyik kínai autóipari beszállítóban, például akkumulátor gyártó vállalatban, hiszen ezek ellátásbiztonsága egyre kritikusabb az autógyártók számára.
„Számos potenciális helyi beszállítóval folytatunk tárgyalásokat jövőbeni együttműködésről” – közölte a Volkswagen. A vizsgált lehetséges megoldások között közös vállalatok létesítése is szerepel kínai autóipari cégekkel. Az egyik ilyen potenciális partnerként a kínai Guoxuan High-Tech akkumulátorgyártó vállalatot nevezte meg a Bloomberg.
Együttműködés helyett tulajdonszerzés
„Nem is az a lényeg, hogy Kínában akarnak bevásárolni, hanem egy akkumulátorgyártóban akarnak részesedést szerezni. Ezzel az elektromos meghajtással kapcsolatos terveiket akarják alátámasztani. Eddig hosszú távú szerződésekkel akarték bebiztosítani magukat, de most már egy lépéssel tovább mennek és a résztulajdonszerzésben látják biztosítottnak azt, hogy akkor is jusson nekik akkumulátor-kapacitás, amikor már mindenki elektromos autókat akar venni” – mondta el az Autoprónak Nagy András, az Erste Befektetési Zrt. elemzője. Szerinte nem meghatározó tulajdonrészekre kell gondolni, hiszen Kínában eleve a külföldiek nem szerezhetnek 50 százalék feletti részesedést. Az elemző szerint 5-20 százalékos tulajdonszerezések jöhetnek szóba.
Elkötelezettek az autózás megújításával kapcsolatban
„A Volkswagen egyébként újszerű stratégiára állt rá azzal, hogy a Forddal is közös fejlesztésekről szóló megállapodási szerződéseket között. Látszik, hogy a VW nagyon elkötelezett az autózás megújítása területén. Az idei partnerségi megállapodásaival hosszú távra, is bebiztosíthatja magának” – tette hozzá Nagy András.
Kína és Európa
A Volkswagen különben már korábban tető alá hozott egy beszállítói szerződést a legnagyobb kínai akkumulátor gyártóval, a CATL vállalattal – közölte az MTI. Annak érdekében azonban, hogy akkumulátor-ellátása ne egyetlen beszállítótól függjön, puhatolózó tárgyalásokat kezdett más potenciális beszállítókkal is.
A Volkswagen az Egyesült Államokban és Európában is megtette már az első lépéseket az akkumulátor-ellátás biztosítására helyi együttműködések keretében. Németországban a svéd Northvolt vállalattal dolgozik egy akkumulátorgyártó üzem építési tervein az alsó-szászországi Salzgitterben.
Évi egymillió elektromos autó gyártása
A Volkswagen kalkulációi szerint 2028-ra évente már tizenegy millió teljesen elektromos, akkumulátoros hajtású jármű készül majd Kínában, így az ország a konszern saját elektromos mobilitási stratégiájában is kulcsfontosságú szerepre tesz szert. A Volkswagen évi egymillió elektromos autó gyártásával a világpiaci vezető pozíció megszerzését tűzte ki célul 2025-re.