Gyártók Ezen a képen nem a baleset a legveszélyesebb

Ezen a képen nem a baleset a legveszélyesebb

autopro.hu/B.B. | 2016.08.08 14:28

Ezen a képen nem a baleset a legveszélyesebb

A nem hétköznapi koccanás jó alkalmat nyújt, hogy kicsit elgondolkozzunk a kínai másolóipar veszélyein.

Hirdetés

Elsőre akár megrendezettnek is gondolhatnánk azt a Kínában, Csungking városában történt balesetet, melynek fotói futótűzként terjedtek be az interneten. Egy kereszteződésben ugyanis két, még színükben is azonos autó ütközött – csakhogy az egyik egy eredeti, európai prémium jármű, míg a másik annak ázsiai másolata.

A Range Rover Evoque és a Land Wind találkozása remekül rávilágít egy egészen más versenykultúrára, mint amit Európában megszoktunk. Köztudott, hogy Kínában bevett szokás a sikeres márkák termékeit egy az egyben lekoppintani, és valamelyest módosított logóval és névvel jóval olcsóbban piacra dobni. (Ez természetesen nem csak az autóiparban jellemző – néhány éve a világörökség részének számító osztrák Hallstatt városkáját is „lemásolták”.)

Érdekes, hogy a szemtelen módon másolt nyugati cégek szinte semmit nem tehetnek jogaikért, hiszen hiába indítottak korábban több pert nem kívánt kínai testvérmárkáik ellen, a kormányzat nem volt partner abban, hogy a másolatokat és az azokat előállító cégeket kivonja a forgalomból. Az eredetit gyártók pedig mintha bele is fáradtak volna ebbe, és már ők is kevésbé veszik komolyan az ilyen feljelentéseket.

Ugyanakkor a másolóipar létezése azért is veszélyes az importmárkákra, mivel a GM friss előrejelzése szerint a világ legnagyobb autópiaca épp a közeljövőben vesz nagyobb lendületet, ami felbátoríthatja az utánzásra berendezkedett mérnököket. És ami még ennél is rosszabb: mind a mostani baleset, mind a következmény nélküli perek ingyenreklámot csinálnak a zavarosban halászóknak.

Az ügy megítélése valószínűleg az ázsiai országban is vegyes, valószínűleg sok kínai fogyasztó van, aki elvből nem vásárolna bizonytalan minőségű koppintást. Csakhogy az érdeklődők kis piaci szelete egy 1,4 milliárd lakosú országban így is generál épp akkor igényt, ami eltartja az utánzókat.

Kiemelt Partnereink