Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Robbanás előtt a kínai autópiac a GM szerint
A tavalyi 24,6 millióról az évtized végére 30 millióra növekedhet az ázsiai országban az új kocsik iránti kereslet.
Egyre inkább Kínára helyezi a fókuszt a GM, saját előrejelzései szerint pedig komoly oka is van erre: az évtized végére évente harmincmillió új autó fogyhat az országban. Az amerikai gyártó ezért már most megkezdi pozíciói további erősítését, írja az Automotive News. A cég ezt közös vállalkozásokkal tenné, és beindítaná a helyi akkumulátorgyártást is.
Ugyanakkor a kecsegtető előrejelzés arra is kitér, hogy 2020 fordulópont is lehet a fogyasztói igények terén, és a növekedés már-már buborékeffektusokat mutat. Igaz, a telítettségi pont eléréséig a General Motors becslése szerint még egy évtized hátra van, a kisebb-nagyobb hullámok kialakulásának lehetőségére korábbi jelek is utalnak: tavaly április és augusztus között például havonta 15 százalékkal csökkentek az eladások, a rövid távú visszaesést a kormányzat adócsökkentése tudta csak megfordítani.
Kína lassuló gazdasági növekedése is plusz kockázatot rejt, ám ezt a fogyasztói magatartás ellensúlyozhatja. A GM szerint az emberek költési hajlandósága magas, erre csak egy példa, hogy virágzik az internetes kereskedelem.
A legnagyobb növekedési lehetőség a kisautók szegmensében várható, itt a General Motors számára nem csak a globális vetélytársak (mint például a német gyártók), hanem a helyi, olcsó városi miniautókat készítő cégek, mint az SGMW is konkurenciát jelentenek.