Gyártók Elkezdődött a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Elkezdődött a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

MTI | 2019.11.05 08:00

Elkezdődött a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása

Zwickauban elkezdődött a Volkswagen ID.3 sorozatgyártása, amivel nem csupán egy új modell gyártása kezdőik, hanem „a Volkswagen jövője" - emelte ki a Volkswagen csoport vezérigazgatója, Herbert Diess.

A Volkswagen adatai szerint Zwickau a világ egyik leginkább automatizált autógyára lesz, ahol a kocsikat 1700 robot és ötszáznál is több automata szállító egység mozgósításával szerelik össze. Az üzem átalakítására 1,2 milliárd eurót (390 milliárd forint) fordítanak, és mind a nyolcezer munkatársat átképezik. Valószínűleg ez az autóipar történetének legnagyobb szabású "képzési offenzívája".

Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromosautó-gyára lesz

A gyártási folyamatot is át kell alakítani, mivel az ID.3 a világ első elektromos meghajtású gépkocsija, amelyet úgynevezett karbonsemleges módon - a klímaváltozást fokozó gázok szén-dioxidban mért kibocsátásának a lehető legalacsonyabb szintre szorításával, és a fennmaradó kibocsátás ellentételezésével állítják elő.

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz, Európában még nincs kereskedelmi forgalomban.

Az üzem egészét fokozatosan állítják át elektromos autók gyártására, az ID.3 melletti jelenlegi modell, a Golf Variant helyére 2020-tól további elektromos modellek kerülnek. Az átalakítás 2021-ben kezdődő utolsó szakaszának végén Zwickauban már hatféle elektromos autót gyártanak majd, a csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a Seat számára, és az üzem kapacitását évi 300 ezer darabra növelik.

Az elektromobilitás az egyetlen alternatíva

Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a személyautók piacán nincs alternatívája az elektromos meghajtásnak, csak ezt a technológiát lehet bevezetni gyorsan, széles körben és elfogadható áron. A hidrogénalapú meghajtási technológia csak a következő évtizedben válhat versenyképessé, és akkor is elsősorban a teherszállító járművek, a hajók és a repülőgépek számára.

Az autógyártásban a jelenkor a korszakváltás ideje, most már nem az a kérdés, hogy megtörténik-e az elektromos meghajtási technológia áttörése, hanem az, hogy mennyire gyorsan és a világ melyik régiójában. Amennyiben Németország továbbra is vezető szerepet kíván betölteni az autógyártásban, akkor az elektromobilitásban és az élen kell járnia - mondta a vezérigazgató.

Minden fejlesztést Németországban fognak végezni

Kiemelte, hogy az autógyártás Németországban csak akkor kifizetődő, ha a magas bérek a lehető legnagyobb termelékenységgel és legjobb minőséggel járnak együtt, méghozzá a termelési láncolat valamennyi elemében. Az elektromobilitáshoz kapcsolódó valamennyi fejlesztést Németországban összepontosítják, így például az ID modellcsalád akkumulátor rendszerét a braunschweigi üzemükből szállítják Zwickauba, a motor Kasselből érkezik, Salzgitterben pedig akkumulátor cellákat gyártanak majd a Northvolt nevű svéd céggel együttműködésben.

Zéró kompromisszum a kibocsátáscsökkentés terén

Arról is szólt, hogy az elektromobilitás nélkül nem lehet győzni a klímaváltozás elleni küzdelemben. Mint mondta, a Volkswagen csoporthoz tartozó márkák jelenleg használatban lévő mintegy 100 millió gépkocsija a globális szén-dioxid-kibocsátás 1 százalékáért felelősek. A társaság célja, hogy ezt az értéket 2050-re nullára csökkentse, és a már 2025-re 30 százalékkal mérsékeljék a flottaszintű kibocsátást.

Kiemelt Partnereink