Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eddig 15 milliárd dollárba kerül a dízelbotrány
Csak az Egyesült Államokat tekintve is gigantikus összegeket fizet a Volkswagen, elrettentő példává emelik a németeket.
Alig pár napja jelent meg konkrét összeg, mennyibe kerülhet a német autógyártónak a dízelbotrány. Akkor még „csak” tízmilliárd dollárról volt szó, most azonban tovább növekedett az összeg, az Automobilwoche cikke szerint már a 14,7 milliárd is elérheti. Ráadásul ezzel nem is zárul le minden amerikai per.
A wolfsburgiak 460 ezer 2 literes dízelmotorral szerelt Volkswagent és 15 ezer ugyanilyen hajtású Audit mentesítenek a csaló szoftvertől vagy vásárolnak vissza. Ez, és a hozzájuk kapcsolódó kártérítések maximum valamivel több, mint 10 milliárd dollárt tesznek ki, ez függ attól is, hogy az ügyfelek melyik opciót választják. A háromliteres motorokkal kapcsolatos megoldáson még dolgoznak. A konszern három év alatt további 2,7 milliárd dollárt fizet egy amerikai környezetvédelmi alapnak, a következő 10 évben pedig még két milliárd dollárból fejlesztik a károsanyag-kibocsátás csökkentését támogató infrastruktúrát.
A költségekkel kapcsolatos terveket még a bíróságnak is jóvá kell hagynia, ez jó eséllyel meg is történik majd. Magánszemélyek azonban továbbra is folytathatják a VW elleni pereskedést, ami az amerikai szokások alapján még tartogathat kisebb meglepetéseket a gyártónak.
Az óriási büntetések és kártérítések rosszkor jöttek a gyártó szempontjából, hiszen éppen pár hete ismertették a nehéz helyzetből kivezető stratégiájukat. Az is kedvezőtlen a németek számára, hogy az Egyesült Államokban túl komoly pénzösszegek befizetésére kötelezték őket a hatóságok: a más kontinenseken érintett további több millió manipulált autó gazdája jogosan kérdőjelezi meg, hogy az amerikai ügyfeleknek miért jár több, mint bárki másnak.