Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dízelbotrány - Manipulációt gyanít a Fiat dízelmotorjainál a német közlekedési minisztérium
A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMVI) a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezés használatára hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál a WirtschaftsWoche értesülése szerint.
A lap birtokába került levél szerint a BMVI a károsanyag-kezelés kikapcsolására alkalmas tiltott berendezés használatára vonatkozó bizonyítékokról is tájékoztatta a bizottságot.
A levél az első olyan hivatalos dokumentum, amely a Volkswagen csoporthoz nem tartozó autógyártót vádol meg az emissziós értékek tudatos és szisztematikus manipulációjával.
A minisztérium a KBA (Kraftfahrtbundesamt) szövetségi gépjármű-felügyelet által végzett vizsgálatok alapján konkrétan a kipufogógáz-visszacsatolás kikapcsolását és a nitrogénoxid-katalizátor néhány tisztító ciklus utáni leállítását kifogásolja a Fiat dízelmotorjainál. "Németország nem osztja az olasz felügyelet azon nézetét, miszerint a kikapcsolásra a motor védelmében lenne szükség" - szögezi le a BMVI olasz hatóságnak is megküldött levele.
A KBA az idén májusban adott hangot először gyanújának egy Fiat 500X modell vizsgálatát követően. Később további négy modellt, két másik Fiat 500X-et, valamint egy Fiat Doblo és egy Jeep Renegade modellt is ellenőrzése alá vont a hatóság. "A vizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a tesztelt járműveknél teljesen azonos módon emelkedett meg a nitrogén-oxid kibocsátás ..., akár a határérték 9-15 szeresére is" - írja a dokumentum.
A Fiat a WirtschaftsWoche megkeresésére nem kommentálta a BMVI állításait, közölte viszont, hogy a szóban forgó CFA-modellek "megfelelnek a rájuk vonatkozó emissziós előírásoknak".