Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Befellegzett a Lanciának
A legendás olasz márkát halálra ítélte a Fiat Chrysler vezére, Sergio Marchionne. Az olaszok mentik a menthetőt: vagy az Alfa Romeót vagy a Lanciát kénytelen beáldozni a Chryslerrel kötött frigy oltárán.
Az 1906-ban Torinóban alapított Lancia két éven belül egymodelles márka lesz, az Ypsilont is csak anyaországában, Olaszországban forgalmazzák majd. Autóipari szakértők szerint érthető és várható volt a döntés. Gianluca Spina, a milánói műszaki egyetem dékánja úgy véli, a Lanciának Olaszországon kívül nincs jövője. Mások hozzáteszik, hogy az egymodelles márkáknak nincs esélyük hosszú távon, még a Lamborghini, a Rollce-Royce, a Bentley és a Ferrari is több típussal küzd a tehetős vásárlók kegyeiért.
Simca és Lancia kabriók sztárokkal |
Az európai veszteséghalmazból előre menekül Marchionne, az Alfa Romeo és a Maserati bővíti termékeit, és megindul a Jeep európai inváziója is. 55 milliárd dollárt fektetnek be az elkövetkező öt évben a vállalatcsoport megerősítésére - ebből a pénzből nem jut a patinás Lanciára. Pedig milyen magasan jegyezték a márkát az ötvenes években, amikor Roger Vadim és Bridget Bardot kanyargózott a Lancia Aurelia Spiderrel a filmvásznon. Évtizedek óta gondban vannak a Lancia marketingesei, hogyan különböztessék meg a márkát a Fiattól és az Alfa Romeótól. A Chrysler modellek átvétele pillanatnyilag segített a márkaépítésben, a Lancia Voyager és a Lancia Thema azonban nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Európában az elmúlt évben húsz százalékkal zuhantak a márka értékesítései.
A Voyager a jövő évig bírja |
2016-ra teljesen leszűkül a paletta, csak a jelenleg 12-13 ezer euróért kínált Lancia Ypsilon teljesen felújított változata marad a kínálatban, a 23-24 ezer eurós árú Delta gyártását befejezik az idén, ahogy Lancia Voyagerből sem készül több 2015 után. A márka halálhírét már a hónap elején megszellőztette a sajtó, miután Detroitban hatórás maratoni tárgyalást követően végül meghozták a döntést. 2018-ban a Dodge, Chrysler és Lancia márkákból 80 ezret kívánnak eladni Európában szemben a tavalyi 75 ezres Lancia értékesítéssel. 2010-ben Marchionne még évi 300 ezer Lancia értékesítéséről beszélt. A Fiat Chrysler csoport ugyanakkor nem mondott le grandiózus terveiről, miszerint öt éven belül hét millió fölé tornásszák fel az eladott autók számát (61 százalékos növekedés).
Csak az Ypsilon maradhat |
Az autóiparban egyre több gyártó adja be a kulcsot: a minap jelentették be az indiai Hindustan Ambassador végét, a Chevrolet kivonul Európából, az Opel Kínából, a General Motors pedig az ausztrál Holden márkát temeti 69 évesen.