Gyártók Befellegzett a Lanciának

Befellegzett a Lanciának

Biró Csongor | 2014.05.26 15:00

Befellegzett a Lanciának

A legendás olasz márkát halálra ítélte a Fiat Chrysler vezére, Sergio Marchionne. Az olaszok mentik a menthetőt: vagy az Alfa Romeót vagy a Lanciát kénytelen beáldozni a Chryslerrel kötött frigy oltárán.


Az 1906-ban Torinóban alapított Lancia két éven belül egymodelles márka lesz, az Ypsilont is csak anyaországában, Olaszországban forgalmazzák majd. Autóipari szakértők szerint érthető és várható volt a döntés. Gianluca Spina, a milánói műszaki egyetem dékánja úgy véli, a Lanciának Olaszországon kívül nincs jövője. Mások hozzáteszik, hogy az egymodelles márkáknak nincs esélyük hosszú távon, még a Lamborghini, a Rollce-Royce, a Bentley és a Ferrari is több típussal küzd a tehetős vásárlók kegyeiért.

Simca és Lancia kabriók sztárokkal

Az európai veszteséghalmazból előre menekül Marchionne, az Alfa Romeo és a Maserati bővíti termékeit, és megindul a Jeep európai inváziója is. 55 milliárd dollárt fektetnek be az elkövetkező öt évben a vállalatcsoport megerősítésére - ebből a pénzből nem jut a patinás Lanciára. Pedig milyen magasan jegyezték a márkát az ötvenes években, amikor Roger Vadim és Bridget Bardot kanyargózott a Lancia Aurelia Spiderrel a filmvásznon. Évtizedek óta gondban vannak a Lancia marketingesei, hogyan különböztessék meg a márkát a Fiattól és az Alfa Romeótól. A Chrysler modellek átvétele pillanatnyilag segített a márkaépítésben, a Lancia Voyager és a Lancia Thema azonban nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Európában az elmúlt évben húsz százalékkal zuhantak a márka értékesítései.

A Voyager a jövő évig bírja

2016-ra teljesen leszűkül a paletta, csak a jelenleg 12-13 ezer euróért kínált Lancia Ypsilon teljesen felújított változata marad a kínálatban, a 23-24 ezer eurós árú Delta gyártását befejezik az idén, ahogy Lancia Voyagerből sem készül több 2015 után. A márka halálhírét már a hónap elején megszellőztette a sajtó, miután Detroitban hatórás maratoni tárgyalást követően végül meghozták a döntést. 2018-ban a Dodge, Chrysler és Lancia márkákból 80 ezret kívánnak eladni Európában szemben a tavalyi 75 ezres Lancia értékesítéssel. 2010-ben Marchionne még évi 300 ezer Lancia értékesítéséről beszélt. A Fiat Chrysler csoport ugyanakkor nem mondott le grandiózus terveiről, miszerint öt éven belül hét millió fölé tornásszák fel az eladott autók számát (61 százalékos növekedés).

Csak az Ypsilon maradhat

Az autóiparban egyre több gyártó adja be a kulcsot: a minap jelentették be az indiai Hindustan Ambassador végét, a Chevrolet kivonul Európából, az Opel Kínából, a General Motors pedig az ausztrál Holden márkát temeti 69 évesen.

Kiemelt Partnereink