Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A buszokat és teherkocsikat is megokosítja a VW
A VW-konszern 1,4 milliárd eurót fektet az elektromos hajtású és autonóm tehergépkocsik és buszok fejlesztésébe.
A Volkswagennek (mint márka és mint konszern is) konkrét tervei vannak az elektromos hajtásra való áttéréssel kapcsolatban, amit jól mutat, hogy már túl is vannak első három e-személykocsijuk, az I.D., az I.D. Buzz és az I.D. Crozz tanulmányautók bemutatásán. A trend persze itt nem áll meg, így most a haszongépjárművek következnek. Ennek megfelelően a németek 1,4 milliárd eurót öntenek a buszok és a teherautók szegmensébe, hogy azok elektromos hajtásúak, önvezetők, és felhőalapú szoftverrel működőek legyenek – fejtette ki Andreas Renschler, a részleg vezetője.
A VW haszongépjármű-divíziójához tartozó MAN és Scania márkák a következő évben dobják piacra az első elektromos meghajtású autóbuszt is. Erre szükség is van, hiszen a konkurens Daimler, a legnagyobb haszongépjárműgyártó ugyancsak elektromos buszokon dolgozik - talán ezért is van, hogy a fejlesztésekből az VW amerikai leányvállalata, a Navistar is kiveszi majd a részét.
– Számos alternatív meghajtásba és üzemanyagba fektetünk, függően azok hozzáférhetőségétől, a kereslettől és az ügyfelek igényétől – mondta el Renschler. Bár a teherautók és buszok szegmensében várhatóan lassabban terjed majd az elektromos hajtás, a már egy ideje tartó technológiai nyitás egyáltalán nem számít korainak. 2025-re az elektromos buszok a piac öt százalékát képviselik majd. Az elektromos személyautók addigra már szegmensük negyedét lefedik majd.
Természetesen a haszongépek elektromos áttörésénél is az akkumulátortechnológia lehet a döntő – mondta el Renschler. A technológia nagymértékben csak a költségek csökkenése után kezdhet terjedni, így ez nehézgépjármű-forgalomban várhatóan 2025 után történik meg.
A VW önvezető haszongépjárműveinek alkalmazását először behatárolt területekre korlátozzák majd, mint például a reptéri hóekék, vagy a parkolókból közlekedő shuttle buszok. A Volkswagen a következő két évben fogja az ehhez szükséges technológiát kifejleszteni.