Trend Hajókhoz fejleszt üzemanyagcellát a Siemens partnere

Hajókhoz fejleszt üzemanyagcellát a Siemens partnere

autopro.hu/D.Á. | 2024.04.13 04:21

Hajókhoz fejleszt üzemanyagcellát a Siemens partnere

Fotó: Facebook/adventtechnologiesinc

Közös fejlesztési megállapodást írt alá az Advent Technologies és a Siemens Energy. A két vállalat kombinálja az Advent HT-PEM 50 kilowatt teljesítményű cellaegységeit és Ion Pair membránelektróda-szerelvényeit (MEA) a Siemens elektrifikációs és automatizálási megoldásaival a hibrid és elektromos hajók számára. A tesztelés első fázisa Németországban folyik majd, a technológia pedig ígéretesnek tűnik extrém körülmények között is.

A cél, hogy kifejlesszék a HT-PEM (magas hőmérsékletű, protoncserélő-membrános tüzelőanyag-cella) 500 kilowattos, integrált verzióját nagy jachtok, kompok, óceánjáró hajók és konténerszállítók számára. A több év alatt kifejlesztett, tiszta energiát használó termék először nagy jachtokat hajt majd meg, és aztán kiterjesztik a kompatibilitást a többi kategóriával is.

Ideje új szintre emelni a technológiát

A HT-PEM kezdeti prototípus-tesztelése a Siemens Energy tesztlétesítményében, a németországi Erlangenben folyik majd 2025-ben. Az Advent jelenleg a világ több vezető hajóipari cégével tárgyal. A Siemens-szel kötött megállapodás a stabil alapokon álló közös munkára épít, amelyet a 2022 februárjában kezdtek Sanlorenzo Life Ocean pilot projekt keretében. Ekkor az 50 méteres Sanlorenzo szuperjacht fedélzetén található kényelmi funkciók tiszta energiaellátására hoztak létre egy HT-PEM hidrogén üzemanyagcellát.

2024 márciusában az Advent és a Siemens tovább mélyítette az együttműködést a RiverCell 3 kutatási és fejlesztési projektben való közös részvétel által. A projektet részben a német állam támogatta a hidrogéntechnológia-innovációs programja keretében.

Rendkívül szívós rendszer

Az Advent Technologies HT-PEM cellái hasznosítják az Ion Pair névre hallgató MEA technológiát, amely magas, 80 és 240 Celsius-fokos hőmérséklettartományban is képessé teszi üzemelni az egységet. Háromszorosára nő továbbá az élettartam, valamint megkétszereződik az energiasűrűség a korábbi Advent-rendszerekhez képest. A HT-PEM cellák lehetővé teszik a folyékony zöld üzemanyagok használatát is, amilyen az eMethanol. Ezek az üzemanyagcellák nem teljesen tiszta hidrogén és levegő betáplálásával is jól működnek, valamint az extrém környezeti hőmérséklet és páratartalom sem fog ki rajtuk, ideálisak tehát széles körű tengeri alkalmazásra – írta meg a Green Car Congress.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink