Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2030-ra zöld üzemanyagra vált a Boeing
A Boeing célja, hogy 2050-re a jelenlegi felére csökkentse a károsanyag-kibocsátását. Ehhez a célhoz vezető út a bioüzemanyaggal hajtott repülőgépek forgalomba állítása, ami már ebben az évtizedben megkezdődhet.
A légiközlekedés (áruszállítás nélkül) a globális károsanyag-kibocsátás kettő százalékáért felel, míg a közlekedésből származó károsanyagok 12 százaléka érkezik ebből a szektorból. A Boeing célja, hogy ennek a szennyezésnek azt a részét, amit az ő gépeik okoznak, a felére csökkentse 2050-ig.
Bár a 2050-es cél távlatinak tűnik, valójában annyira nem az, hiszen a repülőgépek élettartama húsz év körül mozog, így a 2030-tól forgalomba helyezett gépek már felelősek lesznek a 2050-es károsanyag-kibocsátásért is.
Éppen ezért nagy lépés, hogy a Boeing bejelentése szerint 2030-ra már repülhetnek olyan gépeik, melyeket száz százalékban bioüzemanyag hajt. Nem a semmiről kezdi az építkezést a cég, 2018-ban egy, a FedExhez tartozó 777-es már repült csak bioüzemanyaggal hajtva – írja a Reuters.
Mélyponton a Boeing
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, 43 éves mélypontot hozott a Boeing számára 2020, még a rivális Airbus-hoz képes is gyenge évet zárt tavaly a vállalat. A koronavírus mellett a Boeing 737 MAX körüli ügy is sokat ártott a cégnek, mely eladásai hatvan százalékkal estek vissza 2020-ban a korábbi évhez képest.
A járvány miatt a repülés számára rendkívül rossz év volt 2020, és egyelőre nem látszik, hogy 2021 mennyivel lehet jobb. A koronavírus elleni vakcina megjelenése mindenesetre fény lehet az alagút végén az iparág számára.