Elemzések Újabb szürke felhőket látnak gyülekezni a gyártók

Újabb szürke felhőket látnak gyülekezni a gyártók

autopro.hu/V.M. | 2022.08.05 07:22

Újabb szürke felhőket látnak gyülekezni a gyártók

Fotó: Pixabay

Az autógyártók a kereslet gyengüléséről számolnak be Európában és Észak-Amerikában annak eredményeként, hogy a vásárlók a növekvő inflációval egyre inkább az alapvető javakra fordítják pénzüket.

Hirdetés

Egyes felső árkategóriákban mozgó márkák, mint a Ferrari vagy a Mercedes-Benz, nemrég javítottak a teljes évre vonatkozó előrejelzéseiken, azonban a gyártók többségének kilátásai már nem ennyire fényesek.

Az új megrendelések száma csökkenőbe fordult, amivel a megrendelésállományok apadni, a várakozási idők pedig rövidülni kezdtek. Mindez annak ellenére, hogy a termelés a normálnál lassabban folyik az ellátási zavarok hatására, és a kiszállítások is elmaradnak a tavalyitól.

„Az újonnan beérkező megrendelések száma csökken” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója, a vállalat második negyedévi számainak ismertetésén. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a BMW a vártnál is magasabb profitot ért el, azonban arra számít, hogy idén a tavalyinál kevesebb autót fog tudni értékesíteni.

Arno Antlitz, a Volkswagen pénzügyi vezetője csakugyan megkongatta a vészharangot. „A figyelmeztető jelek (leginkább) Európában és Észak-Amerikában láthatóak, kevésbé a kínai régióban” – fejtette ki Antlitz, hozzátéve, hogy a következő hónapokra még a kapacitásokat lekötő megrendelése van a vállalatnak.

Óvatosak a vásárlók

A kedvezőtlen keresleti tendenciát megerősítette a müncheni ifo Intézet is, aminek felmérése szerint a német OEM-ek rendelésállománya csökkenőben van, míg az árazási várakozások egyre csak romlanak az európai földgázhiány és a kínai gazdaság gyengélkedése miatt.

A Cox Automotive európai kutatási igazgatója, Philip Nothard a Reuters-szel megosztotta, hogy az online autókereskedésekből és aukciós platformokból származó adataik már március óta a kereslet süllyedéséről tanúskodnak. Rámutatott: „A vásárlók jelenleg nagyon óvatosak.”

Ez az óvatosság az infláció Európában és Egyesült Államokban elmúlt hónapokban tapasztalható megugrásának tudható be, ami a vállalkozások és a fogyasztók költéseire, valamint várakozásaira is negatívan hat.

Egy ponttól le kell nyelni a költségemelkedést

A gyártók már eddig is érezték az infláció hatását az anyag- és alkatrész-beszerzések drágulásán keresztül, eddig viszont a költségnövekedést tovább tudták adni a vásárlóiknak. Ez azonban nem tartható fenn örökké.

„Van egy határa az áremeléseknek” – nyilatkozta még júliusban Carlos Tavares, a Stellantis vezére. Továbbá rámutatott, hogy a jelen gazdasági helyzetben az autóvásárlás nagy megterhelést jelent a háztartások költségvetésének, és a vállalat ki fog találni valamit, hogy ezen változtasson.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink