Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új elektromos modellt dob piacra az Audi – ez történt a 45. héten
Több autógyártó is új modellt mutatott be a héten, köztük volt az Audi átnevezett és megújított autója, a Q8 e-tron is, amit ráadásul győri erőforrás hajt. Volt gyárleállás is a héten, de többen közöltek pozitív negyedéves üzleti eredményeket. Közben az energiaválság erősen rányomja a bélyegét a tömegközlekedésre. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
A mögöttünk hagyott héten jelentette be az Audi, hogy 2023-ban érkezik az Audi Q8 e-tron, ami valójában a 2018-ban bemutatott Audi e-tron SUV megújult és átnevezett változata. A modellt győri erőforrás hajtja – és ha már Audi Hungaria: a győri vállalat egy újabb fontos elismerést zsebelhetett be, úgy tűnik, az Audi Magyarország legjobb munkahelye.
Új modellek bemutatásában nem volt hiány a napokban: a Volvo új zászlóshajóját is megismerhettük, hamarosan érkezik az EX90, ami egy tisztán elektromos, futurisztikus külsejű SUV lesz. Igaz, sokban hasonlít a már bejelentett Polestar 3-hoz. A kínai piacra a Honda is bemutatott egy új elektromos modellt.
Nemcsak autótípusok, de egyenesen egy gyártó is született a héten, bemutatkozott a Ceer, Szaúd-Arábia első autógyártója. Az olajból meggazdagodott ország autógyártója az elektromobilitásban lesz aktív.
A chiphiány nem tűnt el
Lassan teljesen szokványossá válik, hogy a chiphiány miatt autógyárakat állítanak le hosszabb-rövidebb időre. A múlt héten a Stellantis melfi gyára állt le két napra, de elemzők szerint még 2024-ben is velünk lesz a félvezetőhiány, így várhatóan fogunk még hírt adni hasonló eseményekről.
A chiphiánynak köszönheti a Honda is, hogy a vártnál rosszabbul teljesített az előző negyedévben, igaz, a japán OEM azért pluszban tudott maradni. Ugyanez nem mondható el a Continentalról, a német autóipari beszállító és gumigyártó veszteséges időszakot tudhat maga mögött, ráadásul az elmúlt hetekben még adatokat is loptak a vállalattól.
A Knorr-Bremse ezzel szemben ideáig jól teljesített az évben, így már minden bizonnyal nyereséges évet zárhat majd. Szintén nem lehet panaszra oka a Rheinmetall hadiipari cégnek, ami a jelenlegi háborús helyzetből bőben profitál.
Beütött az energiaválság
Az energiaárak elszabadulására egyre drasztikusabb válaszokat adnak a tömegközlekedési vállalatok már hazánkban is. Budapesten még egész jó a helyzet, csak az inkább turisztikai látványosságként funkcionáló fogaskerekűt kellett leállítani tavaszig. Debrecenben nagyobb a baj: a hajdúsági városban már november közepétől is alig-alig közlekednek a trolibuszok, januártól pedig teljesen leállnak a kötöttpályás gumikerekű eszközök. A villamosoknál sem sokkal jobb a helyzet, januártól azok is csak mutatóban maradnak utcán. A környezetbarát eszközöket dízelbuszokkal pótolják Debrecenben.
Ha már tömegközlekedés: Budapesten elérkezett egy korszak vége. A 45. héten, november 11-én az utolsó Ikarus 435-ös és az utolsó Ikarus 260-as is elment, utóbbi típus kivonásával a BKV valaha volt legsikeresebb busza, a 2393 példányban beszerzett legendás busz fejezte be pályafutását. Az igazi korszakzáró az Ikarus 280-asok selejtezése lesz, erre sem kell már sokat várni, a napokban bekövetkezik.
Zajlik az élet a Volkswagennél
Kisebb huzavona után végül elegendő állami támogatást kapott a Volkswagen Csoport spanyolországi gigaprojektje, így megépülhet az akkugyár is, valamint felkészülhetnek a spanyol VW-üzemek az elektromos autók gyártására. A hírek szerint kisautókat is fognak gyártani az országban, azaz nem engedi el teljesen az olcsóbb autókat a Volkswagen.
Németországban azonban kisebb akadályba ütközött a Volkswagen gyárépítése: nem sikerült minden telket megvásárolni a Trinity modellt gyártó leendő üzem számára, ezért át kellett alakítani a terveket. Az OEM szerint csak az előkészületi munkák csúsznak, a gyárépítés el fog kezdődni októberben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!