Gyártók Gondban lehet a VW csúcsmodellje gyártásával

Gondban lehet a VW csúcsmodellje gyártásával

autopro.hu/P.B. | 2022.11.10 07:17

Gondban lehet a VW csúcsmodellje gyártásával

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen tervei szerint az első munkagépeknek már jövő márciusban meg kell érkezniük Wolfsburg Warmenau kerületébe, hogy előkészítsék az új gyár az építkezését. Itt fog készülni a csúcsmodellnek számító Passat-utód, a Trinity 2026-tól. Legalábbis ez a terv, de szinte garantálható a csúszás.

Hirdetés

A Volkswagen új gyárát a wolfsburgi főüzem közelében kell felépíteni kétmilliárd euróért. A márciusi kezdésből azonban nem lesz semmi, mivel a konszern addig nem kapja meg az összes földterületet, amire szüksége lenne. Az építkezést ismét át kell ütemezni, az építési engedély kiadása pedig késik.

Szinte hihetetlen, de mindössze két tulajdonoson múlik a Volkswagen gyárának építése. Mivel azonban a két telek tulajdonosával nem sikerült megegyezni, a tervet át kellett ütemezni. A festőműhelyt 90 fokkal elforgatták, és most közvetlenül a hiányzó telkek mellé épül. Ennek következménye, hogy a jóváhagyási folyamatot újra le kell folytatni.

A Volkswagen ragaszkodik az ütemtervhez

A VW ragaszkodik a gyár építésének ütemtervéhez, vagyis a tényleges építkezésnek a tervek szerint 2023 októberében kell elindulnia – mondta Sebastian Schmickartz, a Trinity projektmenedzsere. Csak az eddig márciusra tervezett előkészítő munkákat, így az erdőirtást és a terület rendezését halasztják el. Az a lehetőség, hogy jóváhagyás nélkül induljon a munka úgy, ahogy a Tesla tette Grünheide-ben, a VW esetében nem jöhet szóba.

„Engedély nélkül itt egy cserjét sem irthatnak ki” – mondta Schmickartz, aki azt is elmondta, hogy az építkezés tényleges megkezdése nincs veszélyben, mert októberben is gyorsan elvégezhető az előkészítő munka. A tervezett befejezési dátum is változatlan: a tervek szerint 2025 szeptemberében nyitják meg az üzemet, ott kezdődik a Trinity előszériájának gyártása, majd 2026 szeptemberében indul a sorozatgyártás.

Nyerészkedni akartak

Az Automobilwoche cikke szerint alig néhány telek maradt csak magántulajdonban a környéken, Wolfsburg városa ugyanis már a kilencvenes években ipari területté nyilvánította azt. A két telektulajdonos a hírek szerint csillagászati összeget kért a Volkswagentől a területekért – amit azonban a VW nem akart kifizetni, inkább újratervezte az építkezést.

A festőműhely költöztetése miatt a zajvédelemtől a forgalomig 32 jelentést kell most elkészíteni. „Ennek eredményeként a menetrend négy hónappal eltolódik” - mondja Schmickartz. Azonban ez csak a jóváhagyást érinti, az építkezés a hivatalos álláspont szerint rendben el fog indulni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink